ریابکوف: آمریکا اعلام کرده تصمیمش برای خروج از معاهده ANF نهایی است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ریابکوف
معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: آمریکا از طریق مجاری دیپلماتیک نهایی بودن تصمیمش را در خصوص ترک معاهده کنترل تسلیحات موسوم به معاهده سلاح های هسته‌ای میان برد به روسیه ابلاغ کرده و گفته که مسکو نباید این تصمیم را یک دعوت‌نامه برای گفت وگو در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری درباره موشک مدل 9M729 گفت: آمریکا تقریبا بلافاصله بعد از اعلام تصمیمش از طرق مجاری دو جانبه به ما تایید کرد که نیتش خارج شدن از معاهده ANF بوده و تاکید کرد اعلام این تصمیم نباید دعوت نامه برای گفت‌وگو تلقی شده و علت اتخاذ این تصمیم ترکیبی از شرایط بوده و نهایی بودن آن مسلم است.

 

سرگئی ریابکوف اظهار کرد: روسیه این معاهده را نقض کرده و معتقد است ادعاهای آمریکا در خصوص اینکه روسیه معاهده را نقض کرده بی‌پایه واساس است.

 

این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد: ما به نوبه خود معتقدیم که از آنجا که هیچ گونه نقضی از جانب ما نسبت به معاهده ANF صورت نگرفته استدلال آمریکا برای تعلیق این معاهده بی‌پایه و اساس است و تصمیم آمریکا نیز در قبال این معاهده از نقطه نظر قانونی پوچ محسوب می‌شود.

 

وی افزود: روسیه آماده است تا کاملا نسبت به مساله معاهده ANF شفاف باشد و از طرف آمریکایی می‌خواهد تا به همین شکل عمل کند.

 

ریابکوف عنوان کرد که معاهده ANF باید حفظ شود و اکنون تصمیم به عهده آمریکاست تا در خصوص سرنوشت این معاهده دست به انتخاب بزند.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است و ما خوشحال خواهیم شد که آنها خاک این کشور را ترک کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------