سناتور آمریکایی: خروج از سوریه حامل یک پیام وحشتناک برای جهان است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , سناتور آمریکایی
سناتور باب منندز با انتقاد از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نظامیان کشورش از سوریه گفت، این اقدام به "کشتار" کردهای متحد آمریکا می‌انجامد. 

به گزارش ایسنا، باب منندز از دموکرات‌های ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: او آنها را به سمت کشتار می‌کشاند. این حامل یک پیام جهانی است؛ اینکه برای ایالات متحده یا به همراه ایالات متحده نجنگید چون زمانیکه کار آنها با شما تمام شد، می‌گذارند تا در میدان جنگ جان بدهید. این پیام جهانی وحشتناکی است.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد حدود ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی از سوریه خارج می‌شوند؛ تصمیمی که سیاستمداران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را به انتقاد واداشت و منجر به استعفای جیمز ماتیس از ریاست پنتاگون شد. نیروهای آمریکایی در سوریه در کنار نیروهای کرد علیه داعش جنگیدند. بسیاری معتقدند خروج نظامیان آمریکایی موجب می‌شود تا کردها مقابل حملات ترکیه آسیب‌پذیر شوند.

 

سناتور باب منندز همچنین تاکید کرد گروه تروریستی داعش هنوز از میان نرفته است. او توضیح داد: اول اینکه به داعش تعدادی ضربات سهمگین وارد شده است اما قطعا این گروه در سوریه شکست نخورده است. وقتی رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که کار انجام شده است و داعش در سوریه شکست خورده است و ما قصد خروج داریم، او در واقع پیامی به تمام عناصر موجود داعش می‌دهد؛ اینکه مقاومت کنید و به زودی می‌توانید به میدان نبرد بازگردید. مشکل اینجاست که این مساله هم روی منافع امنیت ملی ما و هم متحدانمان در این منطقه تاثیر می‌گذارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------