آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

افشای محتوای مذاکرات ملک عبدالله و جان کری درباره عراق



اخبار,اخبار بین الملل,مذاکرات ملک عبدالله و جان کری


 اخبار بین الملل - افشای محتوای مذاکرات ملک عبدالله و جان کری درباره عراق

هفته گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا وارد عربستان شد و با ملک عبدالله پادشاه این کشور مذاکرات محرمانه ای را درباره عراق انجام داد.منابع آگاه امنیتی، جزئیات توافق این دو کشور در باره عراق را فاش کرده اند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در هفته گذشته وارد عراق شد و پس از دیدار با نور المالکی نخست وزیر این کشور،راهی عربستان سعودی گردید و با ملک عبدالله پادشاه عربستان یک ملاقات حساس را برگزار کرد.

به گزارش «تابناک»، عمده تحلیل گران اگر چه از محتوای مذاکرات این دو درباره آمریکا اطلاعی ندارند،اما همگی متفق القولند که در این دیدار، دو طرف تصمیمات مهمی درباره عراق گرفته اند،چه آنکه اخبار و گزارشات متعدد در مورد نقش مستقیم و غیر مستقیم سعودی ها در حمایت از گروه های تروریستی و تکفیری خبر می دهد.

بر اساس این گزارش منابع آگاه به مسائل امنیتی منطقه ای به تابناک گفته اند که در دیدار جان کری و ملک عبدالله،دو طرف به توافقی درباره اوضاع عراق دست یافته اند که این توافق دو محوری اصلی داشته است.

بر اساس یکی از محورهای این توافق،عربستان متعهد می شود که نظام قانونی و قانونی اساسی موجود عراق را به رسمیت بشناسد و از حمله گروه تکفیری داعش به بغداد ممانعت به عمل آورد.

در مقابل چنین تعهدی،آمریکایی ها هم می پذیرند که در سوریه فشار بیشتری را بر بشار اسد در سوریه وارد کنند.

در واقع محور های اصلی توافق کری و ملک عبدالله نشان می دهد که طرفین در مورد آینده سوریه و عراق وارد یک معامله سیاسی شده اند و احتمالا در هفته های آینده آمریکایی ها فشارهای سیاسی و نظامی مستقیم و غیر مستقیم خود علیه بشار اسد را افزایش خواهند داد .

تحلیل گران امنیتی منطقه،معتقدند که اگر چه محورهای اصلی این توافق،متغیر تعیین کننده یا حداقل تنها متغیر تعیین کننده در مورد آینده تحولات عراق و سوریه نیست،اما به هر حال، رویکردهای این دو کشور در قبال تحولات منطقه ای را به خوبی نمایان می کند.
 ا خبار بین الملل - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------