آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

افشاگري تازه عليه دبير کل ناتو



اخبار,اخباربین الملل,دبير کل ناتو


 اخبار بین الملل - افشاگري تازه عليه دبير کل ناتو

هر اندازه زمان مي گذرد،افشاگري هاي تازه اي در خصوص دبير کل ناتو و مقامات اين سازمان مولد جنگ و خشونت در نظام بين الملل منتشر مي شود.

طبق اسناد فاش‌شده ويکي‌ليکس، آمريکا در سال 2009 با کمک «آندرس فوگ راسموسن» که نخست‌وزير دانمارک بود، توطئه‌ کرد تا شبکه تلويزيوني «پ ک ک» در کپنهاگ را تعطيل کنند و ترکيه نيز کمک کند راسموسن به‌عنوان دبيرکل ناتو منصوب شود.

طبق يکسري اسناد ويکي‌ليکس که به ماه مارس بازمي‌گردد، آمريکا به دولت دانمارک فشار آورده است تا شبکه تلويزيوني «روج» کرد را مسدود کند تا از اين طريق ترکيه را خشنود کند. اين اسناد نشان مي‌دهد که «آندرس فوگ راسموسن» زماني‌که به‌عنوان نخست‌وزير دانمارک فعاليت مي‌کرد از قدرت خود سوء استفاده کرد تا بتواند امنيت شغلي خود در آينده را تأمين کند.

بنا بر گزارش‌ها در سال 2009، دانمارک موافقت کرد تا اقدام قانوني عليه شبکه تلويزيوني روج، کانال مربوط به گروه «پ ک ک» که از کپنهاگ برنامه پخش مي‌کرد، صورت دهد تا از اين طريق ترکيه را خشنود سازد و ترکيه نيز در عوض متعهد شد تا از راسموسن حمايت کند بتواند به‌عنوان دبيرکل ناتو منصوب شود.

وکيل شبکه تلويزيوني روج گفت: درگيري‌هاي سياسي بين دانمارک و ترکيه وجود داشت و آمريکا وارد عمل شد زيرا در آن زمان خيلي تمايل داشت که نخست‌وزير وقت دانمارک (راسموسن)، دبيرکل ناتو شود. فشار زيادي از جانب آمريکا وارد آمد تا به شيوه‌اي خلاقانه فکر کنند که چگونه ثابت کنند شبکه تلويزيوني روج، تروريسم را تقويت مي‌کند و در نهايت حکمي را صادر کردند و چند ساعت بعد از اعلام اين حکم، ترکيه و ديگر کشورهاي ناتو به توافق رسيدند که نخست‌وزير سابق دانمارک به‌عنوان دبيرکل ناتو منصوب شود.

تلويزيون روج، پخش برنامه خود را در سال 2004 آغاز کرد و در سال 2010 در دانمارک متهم شد که فعاليت‌هاي تروريستي را تقويت مي‌کند و در فوريه 2014 تعطيل شد.
 اخبار بین الملل - رسالت
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------