توافق انتخاباتی در افغانستان با میانجیگری آمریکا



اخبار,اخباربین الملل, توافق انتخاباتی در افغانستان


 اخبار بین االملل - توافق انتخاباتی در افغانستان با میانجیگری آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا که به کابل سفر کرده است، از توافق نامزدهای انتخاباتی برای تفتیش مجدد تمام آرای انتخابات افغانستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که توافق شده تمام آرای انتخابات افغانستان دوباره تفتیش و بررسی شود.

کری گفت، این تفتیش تا ۲۴ ساعت آینده در کابل آغاز خواهد شد و چند هفته به طول خواهد انجامید. او گفت، به همین منظور یوناما از کرزای خواسته تا مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید به تأخیر بیفتد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود که این تفتیش زیر نظر متخصصان بین‌المللی صورت خواهد گرفت و تمامی اوراق رأی‌ از ولایت های افغانستان توسط نیروهای آیساف به کابل منتقل خواهند شد.

کری تصریح کرد، پس از پایان تفتیش هرکسی مقام ریاست جمهوری را به دست آورد، بلافاصله دولت وحدت ملی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حامد کرزای نیز ابراز امیدواری کرده که نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور هر چه سریعتر اعلام شود.

عبدالله در صحبت‌هایش گفته که بر روی اساس ایجاد این دولت وحدت ملی توافق صورت گرفته است.

به گزارش بی.بی.سی، احمدزی نیز اعلام کرد: توافق کردیم که هرچه نتیجه تفتیش بود، هر دو نامزد بپذیرند. بدین باور هستیم که اگر برنده همه قدرت را بگیرد، برای افغانستان خوب نیست. ما باید به تمام افغانها اطمینان بدهیم که هر رای آنها حساب می‌شود. ما بر سر دولت وحدت ملی توافق و چارچوب‌های عمومی آن توافق کرده‌ایم.
 اخبار بین الملل - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------