آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اوباما، روسیه را تهدید کرد



اخبار,اخباربین الملل,سقوط هواپیمای مسافربری مالزی

 

 اخبار بین الملل -  اوباما، روسیه را تهدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا خشونت‌های اخیر در شرق اوکراین را که منجر به سرنگونی یک فروند هواپیمای مسافربری شده است، زنگ هشداری برای کشورهای اروپایی و کل جهان دانست.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز؛ باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا درپی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در اوکراین و تنش در شرق این کشور اعلام کرد که این اتفاق زنگ هشداری برای اروپا و جهان است.


وی در ادامه با مقصر دانستن روسیه در متوقف ساختن خشونتهایی که منجر به این حادثه شد این کشور را نسبت به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.


آمریکا اعلام کرده است که این هواپیما با یک موشک زمین به هوا که در اختیار جدایی‌طلبان اوکراین قرار دارد سرنگون شده است. رئیس جمهور آمریکا پس از این اظهارات گفتگوهایی را نیز با صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران انگلیس و استرالیا انجام داد و بر انجام تحقیقات درباره علت سقوط این هواپیما تاکید کرد.


از سوی دیگر ناظران بین‌المللی اعلام کردند که افراد مسلح پس از ورود بازرسان در روز جمعه به محل حادثه مانع از تحقیقات آنها شدند. رئیس‌جمهور آمریکا مداخله نظامی در این باره را رد کرد و اما اعلام کرد که این کشور آماده تشدید تحریم‌ها است.


از سوی دیگر روسیه که به ادعای آمریکا اجازه دستیابی جدایی‌طلبان به تسلیحات را فراهم ساخته است اعلام کرد که مردم نباید درباره نتایج تحقیقات پیش‌داوری کنند.
 اخبار بین الملل - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------