بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری آمریکا برای گنبد آهنین



اخبار,اخباربین الملل,کمک آمریکا به بودجه سامانه موشکی اسرئیل


 اخبار بین الملل - بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری آمریکا برای گنبد آهنین

هم زمان با موج جدید حملات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، سنای آمریکا با طرحی که ۲۲۵ میلیون دلار برای کمک به بودجه سامانه موشکی گنبد آهنین رژیم تل آویو اختصاص می‌دهد موافقت کرد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه 225 میلیون دلار اعتبار برای کمک به سامانه گنبد آهنین اسرائیل تخصیص دادند. اختصاص این مبلغ در قالب یک طرح بودجه اضطراری صورت گرفت که به موجب آن 1 میلیارد دلار هم از درخواست 3.7 میلیارد دلاری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای رسیدگی به پرونده‌های ثبت نشده هزاران کودک مهاجر کسر شد.

سناتور باربارا میکالسکی، نماینده دموکرات مریلند و رئیس کمیته تخصیص اعتبارات مجلس سنا در بیانیه‌ای اظهار کرد: «اسرائیلی یکی از متحدان اصلی آمریکا است که برای دفاع از خودش به منابع مالی نیاز دارد.»

تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از دو هفته پیش آغاز شده کماکان ادامه دارد و به کشته شدن صدها فلسطینی که بخش زیادی از آنها زنان و کودکان هستند منجر شده است. اقدامات ارتش اسرائیل در غزه با واکنش‌های مردم سرتاسرجهان روبرو شده، اما مقامات آمریکا این حملات را حق اسرائیل برای دفاع از خودش می‌دانند.

این طرح برای بایستی به مجلس نمایندگان آمریکا برود و پس از امضای رئیس جمهور به صورت قانون درآید.

گنبد آهنین، سامانه موشکی در برابر راکت‌های کوتاه برد است که با هدف ردیابی راکت‌ها و گلوله‌های توپی که از فاصله چهار تا 70 کیلومتر پرتاب می‌شوند طراحی شده است.

رژیم اسرائیل در حال حاضر میلیاردها دلار از محل پول مالیات دهندگان آمریکایی دریافت می کند. بنابر توافقنامه 10 ساله فعلی میان واشنگتن و تل اویو که در سال 2007 میلادی امضا شد، 30 میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی به اسرائیل سرازیر می شود.

بنابر توافقنامه موجود کمک نظامی سالانه آمریکا به اسرائیل از 2.4 میلیارد دلار به 3.1 میلیارد دلار تا سال 2017 میلادی افزایش یافته است.
 اخبار بین الملل - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------