رییس جمهور میلیاردر حقوق‌اش را می‌بخشد!




 اخبار بین الملل - رییس جمهور میلیاردر حقوق‌اش را می‌بخشد!

 رسیدن به عنوان ریاست جمهوری در بعضی از کشورهای متمول دنیا مصادف با گرفتن دستمزد خوب هم هست؛ حتی در برخی از کشورهای جهان سومی دستمزد ریاست جمهوری سرمایه هنگفتی به شمار می رود.

اخبار,اخبار بین الملل ,پیتر پتروس


اما افرادی هم پیدا می شوند که در این بین دستمزد ریاست جمهوری به کارشان نمی آید و آن را خرج امور دیگری می کنند؛ یکی از همین روسای جمهور آندری کیسکا رییس جمهور اسلواکی است؛ میلیاردری بشر دوست که اولین دستمزدش به عنوان رییس جمهور را به حساب ده نفر از افراد نیازمند کشورش واریز کرده است.

به گزارش فرارو به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیتر پتروس سخنگوی دولت اسلواکی با اعلام این خبر در سایت www.pluska.sk گفت: « 8 خانواده از طریق حساب بانکی مبلغ 537.60 یورو به حسابشان واریز شده است و دو خانواده دیگر هم چون حساب بانکی نداشته اند رییس جمهور برایشان حواله بانکی فرستاده است».

پتروس همچنین اشاره کرده دستمزد رییس جمهور در ماه ژوئن 5.376 یورو بوده است. افرادی که این پول را دریافت کرده اند به انتخاب خود رییس جمهور و به کمک موسسه های خیریه انتخاب شده اند. در میان این افراد، بیشتر آنهایی مورد توجه قرار گرفته اند که بیماری وخیمی داشته اند و یک زن که وضعیت مالی اسفباری داشته با همراه یک کودک بیمار هم در این لیست ده نفره قرار گرفته اند ولی هرگز نامی از آنها برده نشده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,پیتر پتروس


آندری کیسکا 51 ساله که به تازگی زمام امور در اسلواکی را به دست گرفته به طور رسمی کارش را از روز 15 ژوئن، پس از برگزاری انتخاب در روز 30 مارس به دست گرفته است. او در انتخاباتی که به دور دوم کشیده شد توانست روبرت فیکو نخست وزیر اسلواکی را با اختلاف قابل توجهی شکست دهد.

کمی بعد از انتخابات او اعلام کرد همه دستمزدش به عنوان رییس جمهور را در طول دوران 5 ساله اش به افراد بی بضاعت اختصاص خواهد داد. کیسکا اولین رییس جمهور اسلواکی است که سابقه کمونیستی ندارد. اسلواکی در سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شد و 5 سال بعد از آن هم به عضویت منطقه یورو درآمد.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,پیتر پتروس


کیسکا، تاجر و موسس بسیاری از شرکت های اعتبار خرد است؛ او میانه رو است و به لطف کارهای بشر دوستانه اش در اسلواکی حمایت 4 میلیونی مردم این کشور را در انتخابات داشت.
 اخبار بین الملل - فرارو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------