آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

زنان؛ هدف جدید «داعش»



اخبار,اخباربین الملل, داعش


 اخبار بین الملل - داعش برای زنان بیانیه صادر کرد
زنان؛ هدف جدید «داعش»

 گروه تروریستی داعش که حالا در مراکز تحت کنترلش در عراق و سوریه خلیفه تعیین کرده در تازه ترین برنامه هایش زنان را مورد هدف قرار داده است و آنها را وادار به پوشیدن برقع کرده است. البته این گروه برای افرادی که دستوراتشان سرپیچی هم کنند مجازات شدیدی در نظر گرفته است.

به گزارش فرارو و به نقل از خبرگزاری رویترز، داعش در بیانیه ای این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرده است: «پوشاندن صورت محدودیتی برای آزادی زنان نیست بلکه باعث می شود آنها از افتادن در دام گناه و تحقیر در امان باشند».

در ادامه این بیانیه اشاره ای هم به مجازات افرادی شده که از این دستور پیروی نکنند: «آنهایی که وظایفشان را انجام ندهند و فقط در پی اغوای بقیه باشند باید تاوان رفتارشان را بدهند و مطمئن باشند که به شدت تنبیه می شوند تا جامعه از هرزگی در امان باشد ،آزار در امان باشد و وظایف دینی تمام و کمال انجام شود».

این در شرایطی است که «داعش» (دولت اسلامی) از همین حالا برنامه هایی که برای زنان در نظر گرفته را در شهر موصل پیاده می کند.

یکی از امامان مذهبی در این باره به رویترز گفته که مردان مسلحی او را وادار کرده اند تا این بیانه را در مسجد بخواند.

داعش می‌خواهد زنان دست‌ها و پاهایشان هم پوشیده باشند، لباس گشاد به تن کنند و عطر نزنند. حتی پوشاندن صورت مانکن‌ها پشت ویترین مغازه‌ها و بوتیک‌های شهر هم اجباری شده است.

این در حالی است که حتی زن ها نمی‌توانند بدون همراهی مرد بیرون از خانه بروند و در صورت مشاهده چنین موردی مجازات می شوند؛ تلاش این گروه به زعم خودشان این است که هرگونه نشانه غربی را از بین ببرند؛ آنها همچنین مدرسه هنرهای زیبا و سالن های بدنسازی در موصل را هم بسته اند و مجسمه شاعران صاحب نام را خراب کرده‌اند. همچنین کشیدن سیگار هم توسط این گروه ممنوع شده است.

البته دیگر اقدامی که این گروه در شهر موصل عراق به آن دست زده اند برخورد شدید با مسیحیان این شهر است که آنها را وادار کرده‌اند یا به اسلام بگروند و یا اینکه مالیات مذهبی بپردازند، در غیر این صورت مرگ در انتظارشان است.
 اخبار بین الملل - فرارو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------