آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

مالزی در تلاش برای تحقیق در محل سرنگونی هوایپمای مسافربری در خاک اوکراین



اخبار,اخباربین الملل,سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی

 
 اخبار بین الملل - مالزی در تلاش برای تحقیق در محل سرنگونی هوایپمای مسافربری در خاک اوکراین

مقامات مالزیایی ضمن حمایت از برقراری آتش‌بس در محل سقوط هواپیمای مسافربری در خاک اوکراین، می‌کوشد گروهی بین المللی را برای تحقیق به منطقه اعزام کند.

به گزارش فارس به نقل از  خبرگزاری آلمان،  دولت مالزی هم اکنون در حال مذاکره برای آتش‌بس میان مقامات اوکراین و شبه‌نظامیان  روس‌گرا در منطقه دونتسک است تا بتواند زمینه را برای اعزام نیروهای جهانی برای تحقیق در ناحیه سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی فراهم کند.

از سویی «مارک روته» نخست‌وزیر هلند اعلام کرد که ماموریت نظامی به منطقه سقوط هواپیمای ( MH17) اقدامی واقعی نیست.

روته اعلام کرد که درخواست برای ماموریتی جهانی به منظور اعزام نیرو در راستای تامین امنیت در محل سقوط هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین اقدامی واقعی نیست  و نظامیان اوکراینی تلاش می‌کنند تا این منطقه را تحت تسلط خود درآورند و  دولت هلند  با اعلام اینکه راهی برای نظارت نظامی وجود ندارد،درخواست برای اعزام نیرو را رد کرده است.

نخست‌وزیر هلند به خبرنگاران گفت: «بنابر محاسبات ما  تسلط از لحاظ نظامی در این منطقه اقدامی واقعی نیست؛ حتی در صورتی که  انتخاب ما اقدام نظامی گسترده باشد.»

به دلیل نگرانی از گم شدن شواهد و اجساد، استرالیا و هلند با نیروهای نظامی ریاست ماموریت تامین امنیت در منطقه سقوط هواپیمای مالزیایی را بر عهده دارند. با این حال روس ‌تباران کنترل ابتدایی منطقه را در دست دارند.
 اخبار بین الملل - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------