ترسناک‌ترین و ثروتمندترین گروه جهان



اخبار,اخباربین الملل, گروه داعش


 اخبار بین الملل- داعش ترسناک‌ترین و ثروتمندترین گروه جهان

 موسسه تحقیقات واشنگتن اعلام کرد، گروه داعش اگر ثروتمندترین گروه تروریستی جهان نباشد قطعا یکی از سازمان‌های تروریستی ثروتمند محسوب می‌شود.

به گزارش  (ایسنا)، مایکل نایتس از موسسه تحقیقات واشنگتن که از دهه 1990 تحولات عراق را مطالعه می‌کند، می‌گوید داعش روزانه بین دو تا چهار میلیون دلار درآمد دارد.

وی تاکید کرد: برخی برآوردها از ثروت گروه تروریستی داعش اغراق است مثلا دو میلیارد دلار و یا بیش از آن بسیار زیاد است. با این حال داعش روزانه بین دو تا چهار میلیون دلار درآمد دارد.

مایکل نایتس گفت: داعش همواره گروه تروریستی ثروتمندی بوده است چرا که در طول پنج سال گذشته مافیای پول غیرقانونی را در سراسر عراق برعهده دارد. حال که داعش وحشی گری‌های خود را به نسبت سال‌های گذشته افزایش داده است، برخی گزارش‌ها درباره ثروت این گروه اغراق شده است. برخی گزارش‌ها هم درباره آنکه آن‌ها به بانک‌های موصل حمله کرده‌اند، تائید نشده است. طبق گزارش سی‌ان ان ثروت آن‌ها به همه چیز از جمله قاچاق مواد مخدر تا کمک متحدان آن‌ها در حوزه خلیج فارس که با آمریکا همپیمان هستند نسبت داده می‌شود.

نایتس گفت: اهدا کنندگان مالی در خلیج فارس بخش کوچکی از کمک‌ها را تشکیل می‌دهند. سهم عمده‌ای از منابع مالی آن‌ها هم اکنون از نفت به دست می‌آید و آن‌ها روزانه بین 30 تا 40 هزار شبکه نفت را صادر می‌کنند آن‌ها نفت عراق را بر می‌دارند و به سوریه می‌برند و پس از پالایش صادر می‌کنند که از طریق کامیون و از راه ترکیه صورت می‌گیرد.


  اخبار بین الملل - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------