آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ناتو تسلیحات مورد نیاز داعش را تامین می‌کند



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش


 اخبار بین الملل- ناتو تسلیحات مورد نیاز داعش را تامین می‌کند

 ورلد تریبیون به نقل از منابع دیپلماتیک در گزارشی از نقش ناتو در تجهیز گروه داعش و ارسال تسلیحات مورد نیاز این گروه تروریستی خبر داد.

به گزارش  تسنیم به نقل از ورلد تریبیون، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که گروه داعش سفارش تسلیحات ضد تانک، انواع موشک، خمپاره و وسایل ارتباطی را به اروپا ارائه کرده و از طریق کشورهای عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی مانند بلغارستان، کرواسی، رومانی و اوکراین این سفارشات را تهیه کرده است.

طبق گزارش منتشر شده از طریق میدل‌ایست نیوزلاین یک دیپلمات اعلام کرده است: "گروه داعش از تسلیحات ضبط شده آمریکایی در عراق استفاده می‌کند اما اغلب تجهیزات مورد نیاز خود را از بلوک شرق تهیه می‌کند که یک سال پیش سفارش داده است."

در 12 آگوست یک منبع دیپلماتیک به این مطلب اشاره کرد که ناتو، به ویژه ترکیه به تامین تسلیحات مورد نیاز داعش کمک می‌کند. به گفته این منبع سرویس‌های اطلاعاتی ناتو پرداخت‌های مالی و انتقال تسلیحات مورد نیاز داعش از اروپا، تحت عنوان کمک‌های بشردوستانه به سوریه را تسهیل می‌کند.

این منبع به ریانووستی اعلام کرد که داعش سفارش خرید تسلیحات مورد نیاز خود را از اوایل سال 2013 آغاز کرده است. یک منبع که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که کرواسی تامین خودروهای نفربر زرهی و چندین نوع موشک‌انداز را برعهده داشته و رومانی نیز اقدام به فروش تانک‌های جنگی و تجهیزات پیاده‌نظام اوکراینی به داعش کرده است. به گفته وی بلغارستان نیز وظیفه تامین مهمات را برعهد داشته است.

به گفته منابع، ترکیه و یوگوسلاوی سابق نقشی کلیدی در تسلیح گروه داعش داشته‌اند. این منابع معتقدند که از طریق جذب نیرو در کشورهای بوسنی، بلغارستان و کوزوو برای نبرد در عراق و سوریه کمک زیادی به داعش شده است.

این درحالی است که در 11 آگوست کوزوو دست‌کم 40 مظنون به عضویت در گروه داعش را بازداشت و مقادیر زیادی مهمات و سلاح از آنها ضبط کرد. از سوی دیگر تصور بر این است که بیش از 200 نیرو از منطقه کوزوو با عضویت در گروه داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه حضور دارند.
 اخبار بین الملل - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------