اعلام حکومت نظامی در یکی از شهرهای آمریکا(+تصاویر)




 اخبار بین الملل-  اعلام حکومت نظامی در یکی از شهرهای آمریکا

از دو روز پیش نیز و همزمان با بالا گرفتن اعتراضات در شهر فرگوسن مقامات این ایالت اعلام کردند ماموریت حفظ امنیت این شهر از پلیس محلی گرفته شده و به پلیس ایالتی سپرده شده است.

فرماندار ایالت میسوری آمریکا به منظور مقابله با ناآرامی های خیابانی ، در شهر فرگوسن این ایالت مقررات منع آمد و شد شبانه وضع کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از "دیلی بیست" جی نیکسون فرماندار ایالت میسوری از ساعت 12 تا 5 صبح به وقت محلی در شهر فرگوسن در حومه شهر بزرگ سنت لوییس این ایالت را زمان ممنوعیت رفت و آمد شبانه دانست.

از شنبه هفته گذشته و از زمانی که یک افسر پلیس شهر فرگوسن یک جوان 18 ساله سیاه پوست را در این شهر به قتل رساند، ناآرامی ها در شهر فرگوسن و اعتراضاتی در برخی دیگر از شهرهای آمریکا علیه رفتار خشن پلیس صورت گرفته است.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا با ابراز همدردی با خانواده جوان مقتول از معترضان سیاه پوست خواسته است صبر پیشه کنند و به اجرای عدالت قضایی در این پرونده اعتماد داشته باشند.

با این حال معترضان سیاه پوست و بعضا سفید پوست از زمان قتل مایکل براون جوان سیاه پوست همه شب با برگزاری تظاهرات و درگیری با نیروهای پلیس خواهان معرفی مامور خاطی پلیس هستند.

پلیس فرگوسن نام ماموری را که این جوان سیاه پوست را به قتل رسانده اعلام نکرده است و مقامات پلیس گفته اند در حال تحقیق روی این پرونده هستند.

از دو روز پیش و همزمان با بالا گرفتن اعتراضات در شهر فرگوسن مقامات این ایالت اعلام کردند ماموریت حفظ امنیت این شهر از پلیس محلی گرفته شده و به پلیس ایالتی سپرده شده است.

روز گذشته نیز مقامات پلیس آمریکا با انتشار ویدئویی از سرقت این جوان سیاه پوست از فروشگاهی در شهر فرگوسن خبر دادند و اعلام کردند این جوان سیاه پوست که با گلوله یک افسر پلیس کشته شده، سارق بوده است.

مقامات پلیس محلی همچنین می گویند این جوان سیاه پوست به پلیس حمله کرده و صورت پلیس در اثر حمله او زخمی شده است و پلیس برای دفاع از خود مجبور به شلیک شده است.

معترضان اما این گفته ها را باور ندارند و دوستان و برخی شاهدان عینی صحنه می گویند مایکل براون هنگام هشدار پلیس دست را روی سر خود قرار داده بود و هیچ عکس العملی نداشته است.

 پلیس ماموری را که به براون شلیک کرده است به مرخصی اجباری فرستاده و تا کنون در برابر اصرار خانواده براون و معترضان برای افشای نام او از این کار خودداری کرده است. پلیس می گوید بنا به دلایل امنیتی و بیم جان این پلیس از انتشار نام او خوددار یمی کند. خانواده براون خواستار صدور حکم اعدام برای این پلیس هستند.

سیاه پوستان شهر فرگوسن با اعتراضات شبانه خود نسبت به برخورد تبعیض آمیز پلیس با خود معترض اند

 

 از هفته گذشته و همزمان با قتل این جوان سیاه پوست شهر فرگوسن ناآرام ترین روزهای تاریخ خود را پشت سر گذاشته است و پلیس برای متفرق کردن معترضان مجبور به شیک گاز اشک آور و دستگیری عده از از معترضان شده است.

بیش از 67 درصد از ساکنان شهر فرگوسن سیاه پوست هستند.

 

اخبار,اخباربین الملل,حکومت نظامی در فرگوس

 

اخبار,اخباربین الملل,حکومت نظامی در فرگوس

 

اخبار,اخباربین الملل,حکومت نظامی در فرگوس

 

اخبار,اخباربین الملل,حکومت نظامی در فرگوس

 

اخبار,اخباربین الملل,حکومت نظامی در فرگوس

 

اخبار,اخباربین الملل,حکومت نظامی در فرگوس

 

اخبار,اخباربین الملل,حکومت نظامی در فرگوس

 

اخبار,اخباربین الملل,حکومت نظامی در فرگوس

 

اخبار,اخباربین الملل,حکومت نظامی در فرگوس

 

 اخبار بین الملل - عصر ایران ,خبر آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------