اوباما: غده سرطانی داعش را از بین می‌بریم



اخبار,اخباربین الملل,رئیس جمهور آمریکا


 اخبار بین الملل - اوباما: غده سرطانی داعش را از بین می‌بریم
 
رئیس جمهوری آمریکا با ابراز اندوه و دلشکستگی نسبت به خبر کشته شدن خبرنگار این کشور به دست شبه نظامیان داعش متعهد شد که با عملیات نظامی برای از بین بردن این "غده سرطانی" از خاورمیانه اقدام می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت: داعش به نام هیچ مذهبی صحبت نمی‌کند هیچ مذهبی از جنایت علیه بیگناهان حمایت نمی‌کند. ایدئولوژی آنها پوچ است. گروهی نظیر داعش در قرن بیست و یکم جایگاهی ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: کیم فولی، خبرنگار آمریکایی به دنبال اقدامی خشونت آمیز که جهان را بهت زده کرد از ما گرفته شد.

اوباما گفت که با خانواده فولی صحبت کرده و به آن‌ها گفته است که "همگی از این ضایعه اندوهناک شدیم و به کیم افتخار می‌کنیم."

رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا همچنان به فعالیت‌های خود در راستای محافظت از شهروندان این کشور ادامه خواهد داد. ما هوشیار هستیم و وقتی در هر جای دنیا افراد و آمریکایی‌ها آسیب ببینند هرآنچه که لازم باشد را برای تحقق عدالت انجام خواهیم داد و در کنار دیگران علیه داعش اقدام خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین پیام صریحی را خطاب به هم‌پیمانانش کشورش در منطقه خلیج فارس در خصوص ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی به داعش مطرح کرد و گفت: از سوی دولت‌ها و ملت‌های خاورمیانه باید تلاشی مشترک صورت گیرد تا این توده سرطانی از میان برده شود و از گسترش آن جلوگیری به عمل آید.

اظهارات اوباما اندکی پس از آن مطرح شد که شورای امنیت ملی این کشور این موضوع را تایید کرد که ویدیوی پخش شده از کشته شدن فولی توسط اعضای داعش واقعی است.

کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز با تشکیل جلسه‌ای برای گفت‌وگو و رایزنی در مورد کشته شدن خبرنگار آمریکایی به دست داعش این اقدام را شوک آور خواند.

جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز در جریان سفرش به چین به موضوع کشته شدن خبرنگار آمریکایی پرداخت و گفت که همه آمریکایی‌ها نسبت به این موضوع ناراحت و غمگین هستند.

بوش تصریح کرد: همه افرادی که آمریکایی‌ها را تهدید می‌کنند و دست به اقدامات وحشیانه می‌زنند باید بدانند که این اقدامات تنها اراده آمریکا برای مقابله با عوامل ترور را بیشتر می‌کند.


اخباربین الملل - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------