جایزه آمریکا برای عناصر گروه حقانی



اخبار,اخباربین الملل,شبکه تروریستی حقانی


 اخبار بین الملل - جایزه ۳۰ میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات محل اختفای فرماندهان حقانی

آمریکا برای هرگونه اطلاعاتی که به تعیین محل پنج فرمانده ارشد شبکه تروریستی حقانی منجر شود، بیش از ۳۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرده است.

به گزارش  فارس به نقل از «اکانامیک تایمز»، آمریکا جایزه‌ای 30 میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعاتی که به تعیین محل پنج نفر از رهبران شبکه تروریستی حقانی منتهی شود، تعیین کرده است.

وزارت خارجه آمریکا تا پنج میلیون دلار برای دریافت اطلاعات در مورد هر یک از چهار عضو ارشد شبکه حقانی، «عزیز حقانی»، «خلیل الرحمن حقانی»، «یحیی حقانی» و «عبدالرووف ذاکر» اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا همچنین پاداش 5 میلیونی که قبلاً برای اطلاعات مربوط به «سراج الدین حقانی» رهبر این گروه تروریستی تعیین کرده بود را به 10 میلیون دلار افزایش داد.

شبکه تروریستی حقانی که یک گروه وابسته به طالبان است، در سال 2012 توسط آمریکا و سازمان ملل به عنوان یک شبکه تروریستی شناخته شد.

سراج الدین، پسر «جلال الدین حقانی» بنیانگذار شبکه حقانی است. وی طرح‌ریزی حمله ژانویه 2008 به هتل «سرنا» کابل را صورت داد و یک شهروند آمریکایی و پنج نفر دیگر نیز کشته شدند.

بی بی سی نیز گزارش کرد که گروه حقانی در سال‌های اخیر، بزرگترین عمیات را در افغانستان علیه ناتو و آمریکا رهبری کرده است.

حمله به هتل اینترکنتیننتال کابل، در ماه ژوئن 2011، حمله به سفارت آمریکا در کابل در ماه سپتامبر 2011 و همچنین حمله همزمان به چند هدف مهم در شهر کابل در سال 2012 از اقداماتی است که گروه حقانی مسئولیت آنها را به عهده گرفته و مقام های ناتو و افغان نیز گفته‌اند که این حملات کار گروه حقانی بوده است.


 اخبار بین الملل - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------