افشاگری اسنودن درباره جاسوسی دولت نیوزلند



اخبار,اخباربین الملل,جاسوسی دولت نیوزلند


 اخبار بین الملل - افشاگری اسنودن درباره جاسوسی دولت نیوزلند

کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سرمقاله‌ای در پایگاه اینترسپت، از جاسوسی دولت نیوزلند از شهروندان خود با همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا خبر داد.

به گزارش فارس «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سرمقاله خود در پایگاه خبری-تحلیلی اینترسپت به موضوع  جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از مردم عادی در نیوزلند پرداخته است.

اسنودن در این سرمقاله نوشته است: نیوزلند نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها در طی یک سال اخیر درگیر مباحث مربوط به اقدامات جاسوسی توسط دولت بوده است. «جان کی» نخست‌وزیر نیوزلند انجام اقدامات جاسوسی توسط آژانس اطلاعاتی کشور از توده مردم را رد کرده است.

اینترسپت پیشتر در مقاله‌ای پیش‌بینی کرده بود که آژانس اطلاعاتی دولت نیوزلند سیستمی برای ثبت و ضبط اطلاعات مردم طراحی کرده و بکار می‌برد.

اسنودن در این گزارش تصریح کرده که بدون شک هر کسی که در نیوزلند زندگی می‌کند از اقدامات جاسوسی دولت در امان نیست. آژانس اطلاعاتی نیوزلند با نظارت بر نحوه استفاده مردم از اینترنت، ارتباطات آنها را به‌شدت تحت نظر دارد. اسنودن با افشای همکاری ان.اس.ای با آژانس اطلاعاتی نیوزلند اعتراف کرده است که در زمان حضور خود در آژانس امنیت ملی آمریکا به دفعات با اطلاعات مربوط به ارتباطات مردم نیوزلند برخورد کرده است.

به گفته اسنودن ابزار جاسوسی که ان.اس.ای در اختیار دولت نیوزلند قرار داده است ایکس کی اسکورز نام دارد. این ابزار امکان دسترسی یکجا و تک‌تک به پایگاه اطلاعات جمع‌اوری شده از ارتباطات مردم را فراهم می‌کند. این ابزار نه تنها در زمینه امنیت سایبری، بلکه برای بدست آوردن اطلاعات شخصی مردم در ایمیل‌ها و پیام‌های تلفنی آنها و همچنین نحوه استفاده آنها از اینترنت نیز استفاده می‌شود.

کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به صراحت اعلام کرده است که سخنان نخست‌وزیر نیوزلند در خصوص تکذیب هرگونه اقدامات جاسوسی از شهروندان از واقعیت به دور است.

اسنودن در پایین مقاله خود اظهار کرده است که عملکرد دولت فعلی نیوزلند در خصوص جاسوسی از شهروندان کشور بیش از این که توجیهی در زمینه امنیت ملی داشته باشد، در خدمت منافع حزب حاکم است.


 اخبار بین الملل - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------