آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان امضا شد



اخبار,اخباربین الملل,انتخابات افغانستان

 

 اخبار بین الملل -  توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان امضا شد

 عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه پس از دو ماه مذاکره موافقتنامه تشکیل دولت وحدت ملی را در کاخ ریاست جمهوری این کشور امضا کردند.

به گزارش ایرنا در مراسم امضای توافقتنامه عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی برای تشکیل دولت وحدت ملی که با حضور رییس جمهور، سران جهادی و شخصیت های برجسته افغانستان امضا شد، حامد کرزی ابراز امیدواری کرد دولت وحدت ملی مشکلات افغانستان را برطرف و این کشور را به سوی پیشرفت و ترقی سوق دهند.

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی با امضای این موافقتنامه عملا وارد مرحله جدیدی برای تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان شدند و به بحران و نگرانی افغانستانی ها در خصوص اوضاع کنونی این کشور خاتمه دادند.

گفته می شود عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی موافقت کرده اند که پست های حکومتی را به طور مساوی تقسیم کنند.

قرار است بعداز ظهر امروز نیز کمیسیون مستقل انتخابات نتیجه سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کند.

گفتگوهای دو جانبه عبدالله و احمدزی دو نامزد انتخابات جنجالی ریاست جمهوری افغانستان برای امضای موافقتنامه تشکیل دولت وحدت ملی از دو ماه گذشته آغاز شده است. این گفت و گو ها تا کنون چندین بار متوقف و بار دیگر از سر گرفته شده بود.

پس از ادعای عبدالله عبدالله مبنی بر بروز تقلب در دور دوم انتخابات، دو نامزد با میانجگیری سازمان ملل و معاونان رییس جمهوری افغانستان موافقت کردند، صد درصد آرا با نظارت سازمان ملل، نمایندگان دو نامزد، ناظران بین المللی و رسانه ها بازشماری و بازرسی شود و هر دو نامزد حکومت وحدت ملی تشکیل دهند.

دور اول انتخابات 16 فروردین و دور دوم از سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی 24 خرداد برگزار شد.


  اخبار بین الملل - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------