آغاز حملات هوایی و موشکی آمریکا و 5 کشور عربی به سوریه



اخبار,اخبار بین الملل,حملات هوایی آمریکا به سوریه


 اخبار بین الملل - آغاز حملات هوایی و موشکی آمریکا و 5 کشور عربی به سوریه

یک مقام بلند پایه پنتاگون اعلام کرد در این حملات مقر فرماندهی نیروهای داعش در شرق سوریه جزء اهداف عملیاتی بوده است. گفته می شود جنگنده های برخی کشورهای عربی در این حملات مشارکت داشته اند.کشورهای بحرین، عربستان، قطر، اردن و امارات در این عملیات مشارکت دارند.

آمریکا و متحدان عربی این کشور از شب گذشته حملات خود علیه گروه داعش را در مناطق شرقی سوریه آغاز کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از یو اس ای تودی جان کربی سخنگوی پنتاگون با تایید نخستین حمله هوایی و موشکی آمریکا و متحدان عربی این کشور به نیروهای داعش در شرق سوریه در روز گذشته در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد:" من تایید می کنم که نیروهای آمریکایی و متحدان حملات خود به گروه داعش در سوریه را به شکل استفاده از حملات هوایی و موشکی آغاز کرده اند."

کربی با اشاره به اینکه حملات به گروه داعش به سوریه ادامه دارد گفت در شرایط کنونی نمی تواند به جزییات بیشتری از عملیات علیه گروه داعش در سوریه اشاره کند.

حملات شب گذشته به داعش 20 نقطه از مناطق شرقی سوریه را که تحت کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارد، هدف قرار داده است. طبق اعلام پنتاگون این 20 هدف از طریق جنگنده ها و موشک های کروز از عرشه ناوها مورد هدف قرار گرفته است. در این حملات برای نخستین بار از هواپیماهای اف 22 آمریکایی استفاده شده است. بیشترین حملات به شهر رقه که مرکز اصلی تحت کنترل داعش در سوریه است، انجام شده است.

یک مقام بلند پایه پنتاگون اعلام کرد در این حملات مقر فرماندهی نیروهای داعش در شرق سوریه جزء اهداف عملیاتی بوده است.گفته می شود جنگنده های برخی کشورهای عربی در این حملات مشارکت داشته اند. کشورهای بحرین، عربستان، قطر، اردن و امارات در این عملیات مشارکت دارند. از میان این 5 کشور عربی ، قطر نقش مستقیمی در عملیات های نظامی ندارد اما از این حملات پشتیبانی می کند.

این حملات بدون هماهنگی و مشارکت دادن دولت سوریه در مبارزه با داعش در شرق این کشور صورت می گیرد اما خبرگزاری رسمی سوریه با تایید خبر این حملات به نقل از وزارت خارجه این کشور نوشت؛ آمریکا از طریق سفیر سوریه در سازمان ملل ساعاتی قبل از آغاز حملات به دولت سوریه اطلاع داده بود.

بر اساس تخمین ها بیش از دو سوم از 30 هزار نیروی داعش در شرق سوریه و در دو استان رقه و دیر الزور مستقر اند. آنها بیش از یک سال است که با تصرف این دو استان شرقی سوریه در این منطقه خلافت خود خوانده اسلامی اعلام کرده اند.

آمریکا از اوت سال جاری میلادی حملات هوایی خود به گروه داعش را در عراق آغاز کرده است و در یک ماه گذشته بیش از 190 بار علیه این گروه دست به حمله هوایی زده است. در هفته جاری هواپیماهای رافائل فرانسوی نیز با انجام چند حمله به عراق اهدافی از داعش را بمباران کردند.

آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه پیشتر و در جریان جنگ داخلی سوریه که از مارس سال 2011 بدین سو جریان دارد با حمایت از گروه های مسلح تندرو مخالف بشار اسد در سوریه در شکل گیری گروه های تروریستی چون داعش موثر بوده اند.


 اخبار بین الملل - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------