پرونده جنجالی دختر رئیس جمهور ازبکستان



اخبار,اخباربین الملل,دختر رئیس جمهور ازبکستان

 

اخبار بین‌الملل - پرونده جنجالی دختر رئیس جمهور ازبکستان

 دادستانی کل ازبکستان جزئیات تازه‌ای در مورد پرونده «گلناره کریم‌اوا» دختر بزرگ اسلام کریم‌اف رئیس جمهور این کشور اعلام کرد.

سخنگوی دادستانی کل ازبکستان امروز در جمع خبرنگاران گفت: موضوع اتهامات وارده به «گلناره کریم‌اوا» و رابطه وی با گروه‌های جنایی در حال بررسی بوده و وی مظنون به مشارکت در برخی جرایم اقتصادی کلان نیز هست. سخنگوی دادستانی کل ازبکستان افزود: موارد متعددی از اتهامات گلناره کریم آوا و همکاران وی بررسی و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده‌ است. وی گفت: با توجه به جرایم اقتصادی کلان برخی از مقامات از جمله گلناره کریم آوا، پرونده وی بصورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت

سخنگوی دفتر دادستانی کل ازبکستان توضیح داد، حکم دادگاه در مورد پرونده جنایی علیه «رستم مدعمراف»، «گالینا آواکیان» و دیگر اعضای گروه‌ جنایی وابسته به گلنار کریم اوا توسط دادگاه نظامی بررسی و حکم نهایی نیز اعلام شده‌ است. این مقام قضایی ازبکستان ادامه داد، 24 می (31 خرداد )سال جاری، دادگاه نظامی تاشکند، پرونده جنایی مربوط به ربوده شدن و بازداشت غیر قانونی تعدادی از شهروندان ازبکستان توسط گروهی به دستور مستقیم این دو متهم را بررسی و حکم محکومیت آنان از 8 تا 12 سال را اعلام کرد.

اعضای این گروه، زیر نظر مدعمرا و آواکیان به اخاذی در خاک ازبکستان مشغول بوده‌اند بطوریکه مردم و بخصوص برخی از تجار را با بهانه‌های مختلف بازداشت و پس از دریافت پول آنها را آزاد می‌کردند. بنا به گزارش دادستانی کل ازبکستان، تحقیق پرونده این گروه به رهبری «نورمحمد صادق اف» نیز به اتمام رسیده است. گروه نامبرده در سال‌های 2011 تا 2013 تحت پوشش انجام فعالیت بازرگانی اقدام به باجگیری و جعل اسناد کرده که بر اثر این نوع اقدامات، دولت دچار خسارت سنگینی شده‌ است.

این نهاد امنیتی دولت ازبکستان خسارت وارد شده را بالغ بر 457 میلیارد صوم (معادل 200 میلیون دلار) برآورد کرده‌ است. گلنار کریم اوا و شرکای تجاری وی از اواخر سال 2013 مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

 

اکنون دیگر اختلاف بین دختران رئیس جمهور ازبکستان و یک دهه اختلاف شدید کریم‌اف با همسرش رسانه‌ای شده و واقعیت این موضوع به‌ نوعی از سوی گلناره و «لاله» از طریق مصاحبه و شبکه‌های اجتماعی تأیید شده است. کارشناسان معتقدند که رسانه‌ای شدن قضایای مربوط به‌ خانواده کریم‌اف و بویژه اتفاق اخیر، با بحث آینده قدرت در ازبکستان ارتباط مستقیم دارد.

  اخبار بین الملل- فارس
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------