افشاگری دو دختر فراری از اسارت داعش



اخبار,اخباربین الملل,اعضای داعش


 اخبار بین الملل - شاگری دو دختر فراری از اسارت داعش
مجبور بودیم فیلم سر بریدن‌ها را تماشا کنیم

 دو نوجوان ایزدی که از چنگال داعش گریخته‌اند، تجربیات وحشتناکی که در دوران اسارت از سر گذارنده‌اند را افشا کرده‌اند.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی‌میل، آنها می‌گویند که شکنجه شده‌اند و مجبور شده‌اند به تماشای فیلم سر بریدن مردان روستایشان بنشیند.

آنها تعریف می‌کنند که برخی از اسیران به خاطر تجارب وحشتناکی که از سر گذرانده بودند می‌خواسته‌اند خود کشی کنند، اما تروریستها چنین اجازه‌ای به کسی نمی‌دادند و هر کس سعی می‌کرد خودکشی کند را به شدت به باد کتک می‌گرفته‌اند.

سارا، نوجوان 15 سالۀ ایزیدی، می‌گوید که پس از اسارت بارها قصد داشته خودکشی کنید.

ماجرا وحشتناک وی زمانی آغاز شد که نیروهای داعش به سمت روستای "تل عزیر" واقع در استان سنجار پیشروی کردند.

او به همراه مادر، برادر و همسر باردار برادرش به سمت کوهها فرار کردند، اما داعش در مزرعه‌ای دورافتاده به آنها رسید. زنان را از مردان جدا کردند و سپس در اتاقی دیگر مردان را به رگبار بستند.

سارا در عقب یک وانت به شهر موسل برده شد و پیش از آنکه برای فروش برده شود، در آنجا به همراه صدها زن دیگر از آنها نگهداری می‌شد.

او می‌گوید: "ما سعی می‌کردیم تا زشت به نظر بیاییم. بعضی زنها گریه می‌کردند یا جیغ می‌زند و مقاومت می‌کردند، اما تاثیری نداشت. در نهایت همه را می‌بردند. یکی از دخترها خودش را دار زد. یکی دیگر تلاش کرد این کار را بکند، ولی نگهبانها جلویش را گرفتند و به سختی کتکش زدند. پس از آن کسی به خاطر ترس از کتک خوردن سعی نکرد خودش بکشد."

سارا که جنگجویان داعش را "کثیف، با صورتهای پشمالو، و بدبو" توصیف می‌کند، دست آخر "به یک پیرمرد چاق" فروخته شد.

او می‌گوید داعشی‌ها مجبورش کرده‌اند فیلم سر بریدن همسایه‌هایش را تماشا کند.

او ادامه می‌دهد: "در بعضی از ویدیوها آنها سرها را در قابلمه می‌انداختند. بعضی وقتها روی سرها می‌ایستند. سرهای بسیار زیادی بود. از ما می‌پرسیدند "این یارو را می‌شناسی؟" و می‌خندیدند.

سارا به یاد می‌آورد که هر از گاهی یکی از داعشی‌ها با سرنگ از بازوی او خون می‌گرفته که باعث می‌شده است احساس مریضی و ضعف کند.

داستان لیلا، دختر 19 سالۀ ایزدی هم همینقدر وحشتناک است. او تعریف می‌کند که داعشی‌ها چگونه با شلیک گلوله شوهرش را به همراه مردان دیگر (که در بینشان پسران 14 ساله هم به چشم می‌خوردند) به قتل رسانده‌اند.

همانند سارا، او را هم به زور عقب یک وانت انداخته و به موصل برده‌اند.

او می‌گوید: "ما از کنار جنازه‌های بسیاری رد شدیم. خیلی از جسدها متعلق به بچه‌ها بود."

هر دوی این دخترها در نهایت موفق به فرار شدند. لیلا قبل از اینکه فروخته شود، زمانی که تروریست‌ها خواب بودند، فرار کرد و سارا هنگامی که "صاحبانش" به نماز جمعه رفته بودند موفق شد بگریزد.

محلی‌های خوش قلب، با به خطر افتادن زندگی خود، به آنها کمک کردند تا نزد اقوامشان بازگردند. در حال حاضر سارا نزد یکی از اعضای خانواده‌اش در اربیل به سر می‌برد. لیلا در دهوک زندگی می‌کنند.

موسسه برادری ایزدی‌ها می‌گوید که بیش از دوازده‌هزاد ایزدی مفقود شده‌اند که از میان هفت هزار نفر مرد و پنج هزار نفر زن هستند. این موسسه اعلام کرده که 49 نفر موفق شده‌اند از دست داعش بگریزند، که بسیاری از آنها مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته‌‌اند.

به تازگی 120 عالم مسلمان از سرتاسر جهان در نامۀ سرگشاده‌ای به جنگجویان داعش، اقدامات آنها را تقبیح کرده و استدلالهای مذهبی آنها را رد کرده‌اند.

 

 اخبار بین الملل -  فرارو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------