آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

اوباما: همه كشورها برای مقابله با داعش متحد شوند



اخبار,اخبار بین الملل,رئیس جمهور آمریکا

 

 اخبار بین الملل  - نشست اوباما و رهبران نظامی 20 کشور برای مقابله با داعش

اوباما: همه كشورها برای مقابله با داعش متحد شوند

 رئیس جمهور آمریکا به رهبران نظامی از بیش از 20 کشور جهان گفت تا با واشنگتن برای شکست دادن داعش همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، باراک اوباما، در گفت‌وگو با رهبران نظامی بیش از 20 کشور جهان از آن‌ها خواست تا با واشنگتن در برنامه مقابله با داعش همکاری داشته باشند و وی به شدت نگرانی خود را بابت پیشرفت‌های این گروه تروریستی در شهر کوبانی واقع در شمال سوریه و همچنین غرب عراق ابراز داشت.

 

اوباما هیچ اشاره‌ای به تغییرات در استراتژی بلند مدتی که برای مقابله با داعش چند ماه پیش از انجام اقدامات نظامی علیه این گروه تروریستی اتخاذ کرده بود، نکرد و تنها در جریان نشستی در پایگاه نیروی هوایی اندروز واقع در حومه واشنگتن به رهبران دفاعی کشورها گفت: این یک کمپین و عملیات بلند مدت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمرکز ما بر نبردی است که در استان الانبار رخ می‌دهد و گفت: ما به شدت نگران اوضاع در کوبانی هستیم؛ چرا که نیروهای تروریستی داعش در این شهر پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند. ائتلاف نیروهای هوایی تحت رهبری آمریکا در کوبانی و غرب عراق همچنان ادامه دارد. نشست اوباما با فرماندهان دفاعی 22 کشور جهان از جمله نمایندگانی از ترکیه وعربستان بود و این نشست تحت رهبری ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صورت گرفت.

اوباما درباره این نشست همچنین ادامه داد: در حال حاضر حدود 60 کشور در ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا شرکت دارند و در نشست کنونی که در حومه واشنگتن برگزار شد نمایندگانی از بیش از 20 کشور شرکت کننده در این ائتلاف حضور دارند. کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نمایندگانی از کشورهای استرالیا، بحرین، بلژیک، انگلیس، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، آلمان، عراق، ایتالیا، اردن، کویت، لبنان، هلند، نیوزیلند، قطر، عربستان، اسپانیا، ترکیه، امارات متحده و آمریکا در این نشست پشت درهای بسته حضور داشتند.

اوباما این ائتلاف را که "جهانی عاری از داعش" خوانده عملیات و کمپینی علیه تروریست‌های این گروه می‌داند و در این باره گفت: این یک عملیات نظامی ساده نیست بلکه یک عملیات مهم است که ما باید آن را موفقیت آمیز به پایان برسانیم. آنچه که ما با آن به مقابله می‌پردازیم یک زنجیره‌ ایدئولوژیک افراط گرایی است که در بسیاری از بخش‌های خاورمیانه ریشه دوانده است. ما با تقسیم سیاسی و قومیتی مواجه هستیم. همچنین ما در حال مقابله با نابسامانی اقتصادی و از میان برداشتن نارضایتی‌ها در منطقه هستیم که بسیاری از جوانان این منطقه با آن مواجه هستند.

داعش: تمام جهان تحت سیطره خلافت ما می‌شود!
در همين حال، گروه تروریستی داعش توجه خود را به سمت رم و واتیکان معطوف کرده و در جدیدترین شماره از مجله اینترنتی خود تاکید کرده که تمام جهان به یک "کشور اسلامی" بدل خواهد شد. داعش در صفحه نخست مجله اینترنتی خود (دابق) تیتری را با این عنوان آورده است "جنگ صلیبی شکست خورده" که بیانگر تحت سلطه قرار گرفتن واتیکان ایتالیا توسط داعش است.

این مقاله با عنوان ذکر شده بر تمایلات داعش برای هدف قرار دادن کلیسای کاتولیک و حامیان مذهب مسیحیت تمرکز دارد. داعش مدعی است که یک روز رم را فتح می‌کند و تهدید کرده که صلیب‌ها را می‌شکند و زنان مسیحی را می‌فروشد. دابق شهری در سوریه است که در سال 1516 میلادی عثمانی‌ها نخستین خلافت اسلامی را در آن تشکیل دادند. در نوشتاری که در مجله اینترنتی دابق منتشر شده، آمده است. ربودن زنان بی‌دین و استفاده آن‌ها به عنوان برده جنسی امری قانونی است. روزنامه دیلی میل نیز گزارش داد، بلال بوسینک بوسنیایی که به جمع آوری و ثبت نام از افراد داوطلب برای پیوستن به شبه نظامیان معروف است، گفته است: داعش اسلام را به قلب مسیحیت وارد می‌کند. تمام هدف ما این است که مطمئن شویم واتیکان نیز اسلامی می‌شود.

ترکیه بدون تحقق شروطش دست به «ماجراجویی» در سوریه نمی‌زند
نخست‌وزیر ترکیه ضمن بازگو کردن اعتقاد آنکارا برای ایجاد پایگاه‌های امن و مناطق پرواز ممنوع در شمال سوریه به عنوان یک ضرورت برای مشارکت این کشور در ائتلاف بین‌المللی ضدداعش گفت، ترکیه بدون توافقات قطعی از سوی جامعه بین‌الملل در سوریه دست به «ماجراجویی» نمی‌زند.
به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در نشست گروه پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: ترکیه با وجود اصرار برخی کشورها در سوریه دست به «ماجراجویی» نمی‌زند مگر آنکه جامعه بین‌الملل اقدامات ضروری را انجام داده و یک استراتژی هماهنگ و نظام یافته معرفی کند.

اظهارات داوود اوغلو همزمان با آن منتشر شد که مقامات نظامی ترکیه و آمریکا قصد دارند در مورد مشارکت ترکیه در مبارزات علیه داعش مذاکراتی برگزار کنند. ترکیه برای اجازه دادن به نیروهای ائتلافی برای استفاده از حریم هوایی و پایگاه‌های نظامی‌اش تحت فشار است اما آنکارا برای صدور این اجازه چند پیش‌شرط گذاشته است. داوود اوغلو گفت: ما سیاست‌های تک بعدی را نمی‌پذیریم. من بار دیگر بر موضع دولت آنکارا تاکید می‌کنم که صلح دائم در این منطقه تنها با سرنگونی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه تحقق می‌یابد. اگر این ائتلاف بین‌المللی با ایجاد پایگاهی امن و منطقه پرواز ممنوع در سوریه موافقت کند، آن وقت ترکیه با این ائتلاف همکاری می‌کند.

وی در کنفرانس خبری مشترکی با لی هیسن لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور تاکید کرد: اشتباه برداشت نکنید، ما درباره یک منطقه حائل به شکل نظامی صحبت نمی‌کنیم بلکه منظور ما یک منطقه امنیتی برای افرادی است که از حملات شیمیایی، خشونت‌ها و بمباران‌ها فرار می‌کنند تا بتوانند در آنجا پناه گیرند. جامعه بین‌الملل باید بداند که تعداد آوارگان در نتیجه بمباران‌های هوایی افزایش می‌یابد. ترکیه به دنبال ایجاد یک منطقه حائل به خاطر منافع خود نیست بلکه به دنبال ایجاد یک منطقه امنیتی برای اهداف مدنی و بشردوستانه است.

داوود اوغلو درباره آموزش و مجهز کردن مخالفان سوری میانه‌رو توسط ترکیه گفت: سوریه‌ای‌هایی که در ترکیه آموزش می‌بینند بخشی از ارتش آزاد سوریه هستند که با حکومت اسد و داعش در حال مبارزه‌اند. وی با اشاره به لایحه اخیری که به ارتش ترکیه اجازه انجام عملیات‌ بین‌مرزی را می‌دهد، افزود: همه باید بدانند که ترکیه در برابر افرادی که این کشور را تهدید می‌کنند هیچ رحمی ندارد. ما فوراً دست به اقدامی تلافی‌جویانه خواهیم زد.

 

 اخبار بین الملل  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------