آمريکا خود را براي جنگ با چين آماده مي‌کند؟



اخبار,اخباربین الملل,جنگ آمريکا با چين


 اخبار بین الملل - آمريکا خود را براي جنگ با چين آماده مي‌کند؟

رزمایش مشترک دریایی و هوائی آمریکا در آبهای نزدیک چین سوال برانگیز شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از بی.بی.سی، این پرسش که آیا آمریکا خود را برای جنگ با چین آماده می کند زمانی مطرح شد که اواخر ماه گذشته میلادی نیروی هوائی و نیروی دریائی ارتش آمریکا رزمایش مشترکی را در غرب اقیانوس آرام برگزار کردند. هدف اعلام نشده این رزمایش آمادگی نیروهای آمریکائی برای درگیری های محدود احتمالی در شرق یا جنوب دریای چین یعنی کشورهای متحد واشنگتن بود.

این شبکه در گزارشی در این خصوص گفت: ناو واشنگتن در اقیانوس آرام اگرچه ناو بزرگی به نظر نمی رسد اما می تواند میزبان جنگنده های آمریکائی باشد. ناو واشنگتن حامل 60 فروند جنگنده است و هر نیم دقیقه یک جنگنده از روی آن به پرواز در می آید. این توان را فقط آمریکا دارد و اکنون خود را برای مواجهه احتمالی با چین آماده می سازد اگرچه هیچ کس علنان از این موضوع سخن نگفته است.

این شبکه افزود: در ماه اوت گذشته هواپیماهای تجسسی چینی یک جنگنده آمریکائی را در آسمان بین المللی دریای چین مورد تعرض قرار دادند. آنها این جنگنده آمریکائی را تعقیب کردند و فاصله آنها با این جنگنده فقط به 9 متر رسید. چین اصرار دارد که حاکمیت بر این منطقه در انحصار این کشور است اما نیروی دریائی آمریکا مخالف این دیدگاه است.

دریادار مارک مونتکومری از نیروی دریائی آمریکا در این خصوص گفت: وقتی از توان نظامی مان برای تحرکات آزادانه در هر منطقه دریائی که مورد نظرمان باشد سخن می گوئیم باید توانمندی های خود را تقویت کنیم تا اگر در معرض تعرضات کشورهای دیگر قرار گرفتیم بتوانیم با آن مقابله کنیم. ما باید بتوانیم بدون مواجه شدن با مانعی به عملیات بپردازیم.

بی بی سی افزود: با بلندپروازی های چین برای سلطه بر این منطقه با قدرت مقابله خواهد شد. نیروی دریائی ارتش آمریکا به عملیات خود در شرق و جنوب دریای چین ادامه خواهد داد.


  اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------