آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا به دنبال تقویت جنگ سایبری با داعش



اخبار,اخبار بین الملل, اقدامات آمریکا در ائتلاف مقابله باداعش


 اخبار بین الملل -  هماهنگ کننده اقدامات آمریکا در ائتلاف مقابله باداعش اظهار داشت ;
آمریکا به دنبال تقویت جنگ سایبری با داعش

هماهنگ کننده اقدامات آمریکا در ائتلاف مقابله باداعش اظهار داشت: واشنگتن به دنبال آن است تا جنگ علیه گروه داعش به فضای مجازی نیز کشیده شود.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخیرا شرکای ائتلاف مقابله با داعش در خصوص اینکه چطور با تلاش‌های سایبری و تبلیغات اینترنتی این گروه مقابله کند نشستی را برگزار کردند.

ژنرال جان آلن، هماهنگ کننده تلاش‌های آمریکا در ائتلاف مقابله با داعش در افتتاحیه این نشست در شهر کویت اظهار داشت: گروه داعش در حال تقویت جنگ وحشت آور خود در فضای اینترنتی است و در این فضا افراد بی‌گناه را به انحراف کشیده و جذب خود می‌کند.

جان آلن که از ارتش آمریکا بازنشسته شده گفت: ما تنها هنگامی داعش را به طور کامل شکست می‌دهیم که حضور این گروه در فضای اینترنت را به چالش کشیده و مشروعیت پیامی را که داعش به جوانان آسیب پذیر منتقل می‌کنند زیر سوال ببریم.

ژنرال آلن که به هماهنگی کمپین مقابله با داعش به رهبری آمریکا می‌پردازد در این نشست همراه با نمایندگان دیگر کشورهای ائتلاف شامل بحرین، انگلیس، مصر، فرانسه، عراق، اردن، لبنان، امان، قطر، عربستان و امارات متحده عربی حضور پیدا کرد.

گروه داعش اخیرا حضور پیچیده‌ای در فضای اینترنتی داشته و در راستای اقدامات تبلیغاتی خود ویدئوها و نشریه‌های با کیفیت منتشر می‌کند.

برخی از ویدئوهای این گروه حاوی تصاویر اقدامات بی‌رحمانه شبه نظامیان از جمله سربریدن دو خبرنگار آمریکایی و دو امداد رسان انگلیسی بوده‌اند.

داعش و حامیانش همچنین حضور قدرتمندی در شبکه‌های اجتماعی دارند و این شبکه‌ها را تبدیل به یکی از ابزارهای مهم جذب نیرو و شبه نظامیان خارجی به خود کرده‌اند.

ژنرال آلن خاطرنشان کرد که مذاکرات کویت بر چگونگی تضعیف و شکست دادن دستگاه تبلیغاتی داعش و اینکه ما چطور می‌توانیم حضور این گروه را در فضای مجازی و اطلاع رسانی به چالش بکشانیم متمرکز است.

به گفته ژنرال آلن این کار نیازمند یک رویکرد هماهنگ شده و کلی نگر در سطوح بین المللی منطقه‌ای و محلی بوده که طی آن ابزارهای نظامی اطلاعاتی، اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی می‌بایست ترکیب شوند.

از سوی دیگر ژنرال جان آلن در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت:آمریکا انتظار ندارد آن گروه از شورشیان سوری که از سوی آمریکایی‌ها آموزش می‌بینند و قرار است با شبه نظامیان داعش مبارزه کنند نیروهای بشار اسد را نیز شکست دهند بلکه این نیروها قرار است بخشی از یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ سوریه باشند.

جان آلن در خصوص اینکه آیا نیروهای ارتش آزاد سوریه سرانجام با نیروهای دولتی بشار اسد درگیر خواهند شد گفت: آنچه که ما انتظار داریم ببینیم این است که ارتش آزاد و نیروهایی که ما قرار است در پایان آموزش داده و تجهیز کرده و وارد میدان جنگ کنیم تبدیل به نیروی قدرتمندی شود که دولت بشار اسد در پایان مجبور به تایید آن‌ها و به رسمیت شناختنشان شود.

وی افزود: در اینجا قرار نیست ما یک راه حل نظامی داشته باشیم.

ژنرال آلن همچنین خاطرنشان ساخت که باید در سطح سیاسی نیز اعتبار مخالفان میانه روی دولت سوریه تقویت شود.

وی افزود: این عادی است که نیروهای شورشی برای دفاع از مناطق وخانواده‌هایشان با ارتش سوریه درگیر شوند. اما هدف ما این نیست که نیروی میدانی ایجاد کنیم که اقدام به آزادسازی دمشق کند ما چنین نیتی نداریم.

جان آلن خاطرنشان ساخت: نیت ما این است که این نیروها طی یک نتیجه گیری سیاسی در پای میز مذاکره تبدیل به صدای مسلط و برتر شود تا در نهایت آن نتیجه سیاسی که ما می‌خواهیم حاصل شود.

وی افزود: نتیجه‌ای که ما در سوریه به دنبالش هستیم وابسته به راهبرد مبارزه با داعش است که در غالب یک راهبرد منطقه‌ای کلی‌تر قرار گرفته و نتیجه سیاسی در سوریه قرار است شامل بشار اسد نشود


  اخبار بین الملل -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------