آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

دومین حادثه بد فضایی برای آمریکا (+عکس)




 اخبار بین الملل - دومین حادثه بد فضایی برای آمریکا (+عکس)

شرکت ویرجین گالکتیک یک شرکت خصوصی متعلق به ریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی تبار آمریکایی است که هدف رویایی بردن توریست به فضا را دنبال می کند و برای این منظور به دنبال ساخت سفینه های توریستی فضایی است.

دومین حادثه بد فضایی برای آمریکا در  یک هفته اخیر روز گذشته با سرنگونی یک سفینه فضایی توریستی آزمایشی به نام " کشتی فضایی 2"  رقم خورد.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری ان بی سی آمریکا یک فروند سفینه فضایی آزمایشی شرکت " ویرجین گالکتیک" که برای بردن توریست به فضا آزمایش می شد روز گذشته در ایالت کالیفرنیا بنا به دلایل نا معلوم سقوط کرد.

دوشنبه هفته گذشته نیز یک راکت ناسا که در حال ارسال برخی تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی بود 6 ثانیه پس از پرتاب در آسمان منفجر شد و بیش از 2.3 میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

در حادثه دوشنبه گذشته کسی آسیب ندید اما گفته می شود در جریان سقوط "کشتی فضایی 2 " یک فضا نورد کشته و دیگری زخمی شده شده است.

این سفینه فضایی به کمک یک جت چهار موتوره از زمین بلند شد و در ارتفاع 1500 متر از جت جدا شد و به کمک دو موتور خود تا ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین صعود کرد اما در نهایت بنا به اعلام شرکت سازنده به دلیل به وجود آمدن مشکلات جدی سقوط می کند.

شرکت ویرجین گالکتیک یک شرکت خصوصی متعلق به ریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی تبار آمریکایی است که هدف رویایی بردن توریست به فضا را دنبال می کند و برای این منظور به دنبال ساخت سفینه های توریستی فضایی است.

این پروژه حمایت دولت ایالات متحده آمریکا را نیز به همراه دارد و پیش بینی می شود در صورت موفقیت تحقیقات و پروژه از اواخر دهه میلادی جاری برنامه بردن توریست به فضا با سفینه های این شرکت عملی شود.

ناظران وقوع دو حادثه بد فضایی در عرض چهار روز را که در هر دو حادثه دو شرکت خصوصی فضایی مقصر بودند، نشانه ای از دقت و ایمنی بیشتر پروژه های فضایی دولتی در مقایسه با شرکت های خصوصی می دانند.

در بیشتر کشورهای جهان صنعت فضا تا حدود زیادی به دلیل حساس بودن و هزینه بر بودن پروژه های آن در اختیار دولت ها است اما در سال های گذشته به ویژه در ایالات متحده آمریکا به دلیل به وجود آمدن ایده هایی چون سفر توریستی انسان ها به فضا و امکان کسب در آمد بالا در دهه های آتی از این راه ،برخی شرکت های خصوصی نیز به سرمایه گذاری روی پروژه های فضایی رو آورده اند.

 

اخبار,اخباربین الملل,سقوط  کشتی فضایی 2

 

اخبار,اخباربین الملل,سقوط  کشتی فضایی 2


  اخبار بین الملل  - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------