آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

پرتاب تخم مرغ به سوی رئیس‌جمهور چک(+عکس)




 اخبار بین الملل -  پرتاب تخم مرغ به سوی رئیس‌جمهور چک

مراسم گرامی‌داشت بیست‌و‌پنجمین سالگرد انقلاب مخملی در جمهوری چک به صحنه تظاهرات مردمی علیه رئیس‌جمهوری این کشور بدل شد.

به گزارش ایسنا، معترضانی که کارت‌های قرمز در دست داشتند، هم‌زمان با سخنرانی میلوش زمان، رئیس‌جمهوری این کشور فریاد "استعفا، استعفا” سر دادند و اشیایی از جمله گوجه‌فرنگی، تخم مرغ و یا ساندویچ به سوی او پرتاب کردند.

 

اخبار,اخباربین الملل, اعتراضات در چک


معترضان در مراسم سالگرد انقلاب، پلاکاردها و پرچم‌هایی به دست داشتند که عباراتی مانند "مرگ بر زِمان" و "ما نمی‌خواهیم مستعمره روسیه باشیم" بر آن نقش بسته بود.

رئیس‌جمهوری چک رهبران کشورهای همسایه را برای شرکت در این مراسم و رونمایی از لوح یادبود دانشجویان سرکوب‌شده توسط پلیس در سال ۱۹۸۹ به پراگ دعوت کرده بود.

به گزارش یورو نیوز، معترضان خشمگین و عمدتا جوان حاضر در مراسم، سخنرانی آقای زمان را با فریادهای اعتراضی و پرتاب تخم‌مرغ مختل کردند. یکی از تخم‌مرغ‌ها به یواخیم گائوک، رئیس‌جمهور آلمان برخورد کرد.

محافظان آقای زمان برای محافظت از او در حین سخنرانی اقدام به استفاده از چترهای بزرگی سیاهی کردند تا مانع اصابت اشیائی شوند که به سوی او پرتاب می شود. در زمان سخنرانی وی، روسای جمهوری کشورهای لهستان، مجارستان و اسلواکی نیز حضور داشتنند.

مردم جمهوری چک، آقای زمان را متهم کرده‌اند که او به تعهدات مندرج شده درباره حقوق بشر در زمان واتسلاو هاول، نخستین رئیس‌جمهوری این کشور پس از انقلاب مخملی خیانت کرده است.

این تجمع گسترده در مرکز شهر پراگ و در خیابانی برگزار شد که در ۱۷ نوامبر سال ۱۹۸۹ میلادی نیز شاهد تظاهرات صلح آمیز هزاران دانشجویی بود که علیه نظام کمونیستی موجود به پا خواسته بودند.


  اخبار بین الملل -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------