آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

اعتراض به تست های جنسی تحقیر آمیز از زنان پلیس اندونزی



اخبار,اخباربین الملل,تست های جنسی


 اخبار بین الملل -   اعتراض به تست های جنسی تحقیر آمیز از زنان پلیس اندونزی

این سازمان که با برخی از داوطلبان ثبت نام در نیروی پلیس اندونزی مصاحبه کرده می گوید پلیس اندونزی داوطلبان زا مجبور می کند در دسته های 20 نفره در مقابل یکدیگر برهنه شوند و پس از آن به صورت دو به دو از آنها تست باکرگی می گیرد.

سازمان دیده بان جقوق بشر در گزارشی از اعمال تست های جنسی تحقیر و تبعیض آمیز پلیس اندونزی برای داوطلبان دختر استخدام در  نیروهای  پلیس زن انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت دیده بان حقوق بشر، این سازمان حقوق بشری با اعلام اینکه پلیس اندونزی برای داوطلبان زن شرایط سخت استخدامی در نظر گرفته است، گفت بخشی از این تست ها تحقیر آمیزند.

این سازمان که با برخی از داوطلبان ثبات نام در نیروی پلیس اندونزی مصاحبه کرده می گوید پلیس اندونزی داوطلبان زا مجبور می کند در دسته های 20 نفره  در مقابل یکدیگر برهنه شوند و پس از آن به صورت دو به دو از آنها تست باکره گی می گیرد.

بر اساس این گزارش پلیس اندونزی برای داوطلبان استخدام چند شرط دارد از جمله ان که:
1- دختران باید بین 17.5 تا 22 سال سن داشته باشند.
2- قد آنها 167 سانتی متر به بالا باشد
3- معتقد به یک دین باشند(بی دین نباشند)
4- چشم شان ضعیف نباشد
5- باکره باشند

بر اساس این شرایط پلیس اندونزی اقدام به استخدام زنان از بین گزینه های داوطلب می کند ولی بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر پلیس با داوطلبان زن برخوردی تحقیر آمیز دارد.

در سال جاری میلادی بیش از 7 هزار داوطلب زن برای استخدام در نیروی پلیس اندونزی ثبت نام کرده اند و بسیاری از آنها مجبور شده اند برخلاف میلشان آزمایش های پلیس را از سر بگذرانند.

 پلیس اندونزی با تکذیب برخورد تبعیض و تحقیر آمیز با داوطلبان زن و مرد گفته است : آزمایش اندام های جنسی نیروهای پلیس چه زن و چه مرد جزء شروط نیروهای مسلح در همه جای دنیا از جمله نیروهای پلیس است و این مساله برخورد تبعیض آمیز محسوب نمی شود و جزء استانداردهای کسب اطمینان از سلامت نیروهای پلیس است.

پلیس اندونزی همچنین گرفتن آزمایش باکرگی از داوطلبان زن را رد کرده و می گوید کسی رابه دلیل باکره نبودن از آزمون استخدامی نیروهای پلیس زن رد نکرده است بلکه آزمایش های مختلف جسمی و فیزیکی در حوزه سلامت برای تشکیل پرونده سلامت و کسب اطمینان از سلامت جسمی نیروهای پلیس است.

اندونزی که پرچمعیت ترین کشور اسلامی جهان محسوب می شود (با نزدیک به 300 میلیون جمعیت) بیش از 400 هزار نیروی پلیس دارد. پلیس اندونزی می خواهد تعداد نیروهای زن خود را تا دسامبر سال جاری بیش از دو برابر کند و به رقم 21 هزار نیرو برساند و به همین منظور در سال جاری اقدام به جذب بیشتر داوطلبان زن کرده است.

هم اکنون نسبت زنان به مردان در کادر نیروهای پلیس اندونزی 3 به صد است که قرار است تا پایان سال جاری میلادی این رقم به 5 درصد افزایش یابد.

 

 اخبار بین الملل  - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------