آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

لاوروف:کری گفت به حرف اوباما اهمیت‎نده!



اخبار,اخباربین الملل,روابط روسیه و آمریکا

 

 اخبار بین الملل -  لاوروف:کری گفت به حرف اوباما اهمیت‎نده!

 لاوروف گفت که همتای آمریکایی‌اش گفته که علت مطرح شدن این اظهارات از سوی اوباما این بوده که او قصد داشته به موضوع برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت شبه‌جزیره کره بپردازد.

لاوروف گفت که جان کری در یک تماس تلفنی به وی گفته است که به اظهارات اوباما که در آن مسکو یکی از تهدیدهای جهانی خوانده شده بود، اهمیتی ندهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد خود در ماه سپتامبر از سه تهدید جهانی یاد کرده بود که یکی از آنها اقدامات خصمانه روسیه در اروپا بود.

وی در سخنرانی خود در جریان نشست سران گروه 20 در استرالیا نیز به اقدامات (خصمانه روسیه) به عنوان یکی از تهدیدهای جهانی مهم اشاره کرده بود.

سرگئی لاوروف، رییس دستگاه دیپلماسی روسیه که در دومای این کشور سخن می‌گفت، کمی قبل‌تر تماسی با جان کری داشتم و از او در مورد معنای این اظهارات اوباما پرسیدم که او در پاسخ گفت اهمیت ندهید.

لاوروف گفت که همتای آمریکایی‌اش گفته که علت مطرح شدن این اظهارات از سوی اوباما این بوده که او قصد داشته به موضوع برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت شبه‌جزیره کره بپردازد.

وزیر امور خارجه روسیه با این حال گفت که مناسب نیست یک کشور قدرتمند جهانی چنین نگاه مصرف‌گرایانه‌ای نسبت به شرکای خود داشته باشد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه برای حل مساله هسته‌ای ایران و بحران هسته‌ای کره اقدامات بسیاری انجام می‌دهد که هدف آن کسب رضایت هیچ‌کس نیست بلکه این کار برای کمک به جامعه بین‌المللی انجام می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به این اظهارات لاوروف گفت که وزیر امور خارجه روسیه خوانش اشتباهی از سخنان کری داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما اظهارات لاوروف را شنیدیم و جای تاسف است که وزیر خارجه روسیه خوانش نادرست از یک گفت‌وگوی دیپلماتیک محرمانه‌اش با کری داشته است.


  اخبار بین الملل -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------