آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

تهدید کره شمالی به انجام چهارمین آزمایش اتمی



اخبار,اخبار بین الملل,کره شمالی


 اخبار بین الملل - تهدید کره شمالی به انجام چهارمین آزمایش اتمی

 کره شمالی امروز (پنجشنبه) هشدار داد که در نظر دارد توان‌ نظامی خود را افزایش داده و چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را در مقابله با اقدامات خصمانه واشنگتن به زودی انجام دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره‌شمالی اعلام کرده که قصد دارد در واکنش به اقدامات خصمانه واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ که به تازگی به تصویب قطعنامه‌ای در سازمان ملل متحد علیه این کشور منجر شده است، توانایی‌ها و ظرفیت‌های نظامی خود را بالا ببرد.

پیش از این یک کمیته سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای از شورای امنیت این سازمان خواست وضعیت حقوق بشر در کره شمالی را به دادگاه بین‌المللی ارجاع دهد.

این نخستین باری است که سازمان ملل با انتشار قطعنامه‌ای ایده پیگرد قانونی کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی را مطرح می‌سازد. این قطعنامه که با 111 رأی موافق در مقابل 19 رأی مخالف به تصویب رسید از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد پرونده مقامات کره شمالی را به دیوان کیفری بین المللی به سبب ارتکاب جنایت علیه بشریت ارجاع دهد.

وزارت امور خارجه کره شمالی امروز پنجشنبه در واکنش به این قطعنامه اقدام سازمان ملل متحد را دارای انگیزه‌های سیاسی دانست و گفت که تصویب این قطعنامه تحت تاثیر رویکردهای آمریکا بوده است. هرچند پیش‌نویس آن توسط ژاپن و اتحادیه اروپا تهیه شده است.

یک سخنگوی دستگاه دیپلماسی کره‌شمالی اعلام کرد که این کشور برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا توانایی‌های نظامی خود را به طور نامحدود بالا خواهد برد.

وی اعلام کرد آمریکا ما را وا می‌دارد که از انجام آزمایش هسته‌ای جدید صرف‌نظر نکنیم. بازدارندگی نظامی ما به صورتی نامحدود افزایش خواهد یافت تا بدین ترتیب بتوانیم در مقابل دخالت های نظامی آمریکا و تلاش ها برای تهاجم مسلحانه از خود محافظت کنیم.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور قطعنامه سازمان ملل را رد و آن را یک « حیله » توصیف کرد و آمریکا را به هدایت تلاش‌ها برای تحقیر پیونگ یانگ در مقابل جامعه جهانی متهم کرد.

کره شمالی تاکنون سه آزمایش هسته ای انجام داده است که جدیدترین آن در فوریه سال 2013 بود.

بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی منعکس کننده اظهارات نماینده این کشور در سازمان ملل پس از تصویب قطعنامه سازمان ملل بود.

سازمان ملل متحد با حمایت بیش از 60 کشور در ماه فوریه گزارشی 400 صفحه ای درباره نقض حقوق بشر در کره شمالی منتشر کرد . سالهاست که گفته می شود کره شمالی حقوق بشر را نقض می کند اما انتشار گزارش سازمان ملل متحد سبب افزایش فشارها بر پیونگ یانگ شده است.

این در حالی است که چشم انداز اعلان جرم علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیوان کیفری بین المللی موضوعی حساس محسوب می شود ، حتی اگر خود او در این دادگاه حاضر نشود.

ارجاع پرونده رهبر کره شمالی به دیوان کیفری بین المللی احتمالا با وتوی چین و روسیه مواجه خواهد شد ، هر دو کشوری که روز سه شنبه به قطعنامه سازمان ملل علیه پیونگ یانگ رأی منفی دادند.

کره شمالی در سال 2013 در واکنش به تشدید تحریم های سازمان ملل متحد در پی پرتاب یک راکت در چند ماه قبل، اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرد.

 

 اخبار بین الملل  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------