نخست وزیر ژاپن مجلس را منحل کرد



اخبار,اخباربین الملل, نخست وزیر ژاپن


 اخبار بین الملل -  نخست وزیر ژاپن مجلس را منحل کرد

نخست وزیر ژاپن صبح جمعه و براساس قولی که به مردم و نمایندگان مجلس داده بود، انحلال مجلس این کشور را رسما اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، «شینزو آبه» روز سه شنبه گذشته تاریخ انحلال مجلس را امروز تعیین کرده بود.

تصمیم نخست وزیر ژاپن در پی آن صورت گرفت که اقتصاد این کشور در دو دوره سه ماهه متوالی دچار رکود شدیدی شده است.

رسانه های محلی ژاپن پیشتر از برگزاری انتخابات جدید مجلس این کشور در تاریخ 14 دسامبر (23 آذر) خبر داده بودند، اما با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور ژاپن، ممکن است زمان یاد شده مجددا دچار تغییر شود.

شینزو آبه همچنین روز سه شنبه گذشته اجرای طرح افزایش مالیات بر مصرف را که قرار بود از ماه اکتبر سال جاری میلادی در کشور اجرایی شود، به تعویق انداخت تا در انتخابات پیش رو مردم نظر خود را در این خصوص بیان کنند.

تصمیم آبه برای به تعویق انداختن طرح افزایش مالیات پس از آن اتخاذ شد که نگرانی ها در ژاپن در خصوص تاثیر منفی این طرح بر اقتصاد این کشور بروز کرد.

وی پس از تعویق در اجرای این طرح به مردم قول داد که طرح یاد شده تا یک سال و نیم دیگر یعنی تا آوریل سال 2017 اجرایی نمی شود.

بر اساس قانونی که در سال 2012 در ژاپن وضع شد، قرار بود در صورتی که شرایط اقتصادی اجازه دهد، مالیات بر مصرف در این کشور از هشت درصد کنونی به 10 درصد در ماه اکتبر افزایش یابد.

داده های تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماهه ژوییه تا سپتامبر سال جاری نشان دهنده آن است که اقتصاد این کشور برای دو دوره سه ماهه متوالی، کوچکتر شده است.

رکود اقتصادی برای دومین فصل متوالی در ژاپن روی می دهد و در بهار امسال هم میزان رشد اقتصادی کمتر از پیش بینی های قبلی بود و تنها 1.8 درصد گزارش شد.

بر اساس آماری که دولت ژاپن در هفته گذشته منتشر کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم 1.9 درصد (یک و نهم دهم درصد) و در فاصله ژوئیه تا سپتامبر که سه ماهه سوم به شمار می رود 0.4 درصد (چهار دهم درصد) کاهش پیدا کرد.


  اخبار بین الملل  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------