هشدار روسیه به‌آمریکا درباره‌انتقال‌سلاح به اوکراین



اخبار,اخباربین الملل, بحران اوکراین


 اخبار بین الملل -   هشدار روسیه به‌آمریکا درباره‌انتقال‌سلاح به اوکراین

روسیه به آمریکا درخصوص تغییر استراتژی واشنگتن از تامین «کمک‌های غیرمرگبار» به «سلاح‌های دفاعی کشنده» به دولت اوکراین هشدار داد

روسیه به آمریکا درخصوص تغییر استراتژی واشنگتن از تامین «کمک‌های غیرمرگبار» به «سلاح‌های دفاعی کشنده» به دولت اوکراین هشدار داد و تاکید کرد که این تغییر بر خلاف تمامی توافقنامه‌های بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، یک سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه بر این باور است که گزارش‌ها حاکی از احتمال ارسال «سلاح‌های دفاعی» به اوکراین از سوی آمریکا «هشداری بسیار جدی» است.

الکساندر لوکاشویچ تاکید کرد: پیش از این دولت آمریکا تاکید کرده بود که تنها سلاح‌های غیرمرگبار برای اوکراین ارسال می‌کند. اگر تغییری در این سیاست حاصل شود، در آن صورت ما درخصوص عامل بسیار مخربی صحبت می‌کنیم که به طور جدی بر توازن قدرت در منطقهه تاثیرگذار خواهد بود.

اظهارات وی درحالی مطرح شد که تونی بلیکن، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای که در مقابل کمیته روابط خارجی سنا قرائت شد، تاکید کرده بود که جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا ممکن است طی سفر خود به اوکراین "سلاح‌های مرگبار دفاعی" را برای این کشور فراهم کند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اقدام واشنگتن در تناقض با شماری از قراردادهای بین‌المللی است.

لوکاشویچ در ادامه افزود: به چند دلیل این مساله حاوی پیام جدی است. نخست آنکه چنین اقدامی در تناقض با توافقنامه‌ها از جمله توافقنامه‌هایی است که با مشارکت آمریکا حاصل شده مانند بیانیه ژنو در 17 آوریل.

جو بایدن اواخر روز پنجشنبه در سفری غیرمنتظره وارد کی‌یف شد. اما منابع نزدیک به خبرگزاری رویترز تاکید کردند که آمریکا ممکن است بسته "سلاح‌های غیرمرگبار" خود به کی‌یف را تقویت کند.

براساس بسته کمک‌های غیرمرگبار، آمریکا نخستین خودروی چرخ‌دار چندمنظوره با قابلیت تحرک بالا و همچنین رادارهایی را در اختیار اوکراین قرار دهد. اما مقامات آمریکا تاکید کرده‌اند که چنین محموله‌هایی احتمالا تغییری در درگیری‌ها در اوکراین ایجاد نخواهد کرد.

کمک غیرمرگبار پیشین آمریکا به اوکراین که در ماه سپتامبر اعلام شد شامل تجهیزات نظامی مانند یگان‌های شناسایی ضدنارنجک، زره بدن، دوربین و سایر وسایل به ارزش 53 میلیون دلار بود. 


  اخبار بین الملل -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------