توافق روسیه و کره شمالی برای پیشبرد مذاکرات شش جانبه



اخبار,اخباربین الملل,رهبر کره شمالی

 

 اخبار بین الملل -  توافق روسیه و کره شمالی برای پیشبرد مذاکرات شش جانبه

مقامات بلندپایه روسیه و کره شمالی با افزایش تلاش ها برای ازسرگیری گفتگوهای شش جانبه بر سر برنامه هسته ای پیونگ یانگ توافق کردند.

 خبرگزاری رسمی کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و چو ریونگ هائه نماینده ویژه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی همچنین توافق کردند مناسبات نظامی ، سیاسی و اقتصادی دو کشور در سال 2015 گسترش یابد. بنا بر اعلام این خبرگزاری ، چو ریونگ هائه در دیدار هفته گذشته با پوتین در مسکو ، نامه رهبر کره شمالی را تحویل وی داد. این خبرگزاری به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

 

به دنبال سفر چو ریونگ هائه به روسیه ، گمانه زنی ها درباره احتمال گفتگوی پوتین و کیم جونگ اول در اوایل سال آینده قوت گرفته است. در این سفر دو طرف تصمیم گرفتند تلاش ها برای ازسرگیری مذاکرات شش جانبه بدون هیچگونه پیش شرطی افزایش یابد و راه های ایجاد فضای مناسب برای ادامه این گفتگوها را بررسی کردند.

 

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول ، کره شمالی خواهان ازسرگیری فوری مذاکرات است اما آمریکا تاکید دارد این کشور باید گام های اولیه را در جهت خلع سلاح هسته ای بردارد. نماینده ویژه رهبر کره شمالی و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز با افزایش سطح مناسبات دو کشور به بالاترین سطوح موافقت کردند .

 

چو ریونگ هائه از هفدهم تا بیست و چهارم نوامبر به روسیه سفر کرده بود و کیم کائه گوان معاون وزیر امور خارجه ، ری کوانگ گان معاون وزیر اقتصاد و کوانگ چول معاون رئیس ستاد مشترک ارتش کره شمالی وی را در این سفر همراهی کردند.

 

 اخبار بین الملل -  واحدمرکزی خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------