والری آموس استعفا کرد



اخبار,اخبار بین الملل,سازمان ملل


 اخبار بین الملل -  والری آموس استعفا کرد

رییس دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری به صورت غیرمنتظرانه‌ای استعفا داد؛ اقدامی که از سوی سخنگویش تایید شده است.

والری آموس، رییس دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری به صورت غیرمنتظرانه‌ای استعفا داد؛ اقدامی که از سوی سخنگویش تایید شده است.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه وال‌استریت ژورنال، والری آموس که برای کمک به غیرنظامیان در سوریه، عراق، مالی و دیگر مناطق بحران‌زده سراسر کشور به سختی تلاش کرده بود، هیچ دلیلی برای این تصمیمش که در پایان مارس سال آتی میلادی به اجرا درمی‌آید، ارائه نکرده است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: والری آموس بدون خستگی خودش را برای مردم سراسر جهان که از جنگ‌ها و فجایع طبیعی رنج می‌بردند وقف کرده بود. از نظر او مردم همیشه در اولویت بوده‌اند. او همچنین به صورت مداوم با امدادگران بشردوستانه که جان خود را برای برآورده کردن نیاز مردم به خطر می‌اندازند همکاری کرده است.

وی همچنین از یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت در ژوئیه سال جاری میلادی که اجازه ارسال کمک به سوریه بدون تایید دولت دمشق را می‌داد، حمایت کرده است.

والری آموس روز سه‌شنبه به شورای امنیت گفت: این جنگی است که تمام سوریه را تحت تأثیر قرار داده است. ما از احتمال از دست رفتن نسل کودکان سوریه متأسفیم. جای بسی تأسف دارد که این یک واقعیت است.

توجه آموس همچنین به عملیات کمک‌های اضطراری پس از طوفانی در فیلیپین و همچنین جنگ در آفریقا به‌ویژه در سودان جنوبی، کنگو و مالی معطوف بود.

سازمان ملل به 50 میلیون آواره و بی‌خانمان در سراسر جهان رسیدگی می‌کند.

والری آموس 60 ساله در سال 1997 میلادی به مجلس اعیان انگلیس پیوسته و وزیر انگلیس در امور تحولات بین‌المللی بود و پیش از آنکه در اوت سال 2010 میلادی به‌عنوان رییس دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری منصوب شود سمت کمیسیونر عالی انگلیس در استرالیا را به عهده داشت.


 اخبار بین الملل -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------