آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

روسیه تهدید کرد



اخبار,اخبار بین الملل, روسیه


 اخبار بین الملل -  روسیه تهدید کرد

پس از آنکه سنای آمریکا طرحی را برای تحریم‌های بیش‌تر علیه روسیه بر سر بحران در اوکراین تصویب کرد روسیه تهدید کرد به این موضوع پاسخ خواهد داد. امروز وزرای خارجه روسیه و اوکراین در رم دیدار دارند.

به گزارش دویچه وله، تصویب طرح جدیدی در سنای آمریکا برای وضع تحریم‌های بیش‌تر علیه مسکو، واکنش مقامات روسیه را برانگیخته است. تحریم‌ها علیه مسکو به علت کمک‌های نظامی این کشور به جدایی‌طلبان شرق اوکراین صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ سرگئی ریابکوف٬ معاون وزیر امور خارجه روسیه شنبه (۱۳ دسامبر/ ۲۲ آذر) اعلام کرد: «بدون شک ما نمی‌توانیم این موضوع را بی‌پاسخ بگذاریم.»

ریابکوف که در آستانه دیدار وزرای خارجه دو کشور سخن می‌گفت، البته تاکید کرد که هفدمین دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا در سال ۲۰۱۴بر موضوع خاورمیانه متمرکز خواهد بود. روز یک‌شنبه (۱۴ دسامبر/ ۲۳ آذر) قرار است جان کری٬ وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف٬ وزیر امور خارجه روسیه در رم ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کنند.

طرح جدید سنا به نام "قانون حمایت از آزادی اوکراین" باید به تایید کاخ سفید برسد. در این طرح نه تنها تحریم‌های بیش‌تری علیه روسیه در نظر گرفته شده است بلکه در آن، ارسال معادل ۲۸۰ میلیون یورو تسلیحات نظامی به اوکراین نیز گنجانده شده است.

کاخ سفید تاکنون از کمک نظامی مستقیم به اوکراین از بیم درگیر شدن در جنگ با روسیه خودداری کرده است.

اوکراین خود نیز روز جمعه اعلام کرد که ارتش خود را در سال جدید میلادی با دو برابر کردن بودجه نظامی و همچنین مشمول وظیفه اعلام کردن ۴۰ هزار سرباز دیگر و آموزش ۱۰ هزار و ۵۰۰ نظامی حرفه‌ای تقویت خواهد کرد.

ریابکوف از آن‌چه که آن را "تمایلات ضد روسی" در آمریکا خواند انتقاد کرد.

در مقابل قانون‌گزاران در اوکراین طرح جدید سنای آمریکا را "تصمیمی تاریخی" خواندند.
آن‌ها مدت‌ها به غرب برای فراهم آوردن حمایت نظامی فشار می‌آوردند.

با این همه، تاکنون تنها تجهیزات غیرکشنده در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آلمان٬ و بر اساس آمار جدید سازمان ملل متحد هشت ماه بحران در اوکراین و نزاع بین دولت این کشور و جدایی‌طلبان طرفدار روسیه دست کم چهار هزار و ۶۳۴ کشته و ۱۰ هزار و ۲۴۳ زخمی بر جای گذاشته است.

تنها در سه هفته گذشته ۳۰۰ نفر در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند. بحران اوکراین به بی‌خانمانی ۱/۱ میلیون نفر اوکراینی نیز انجامیده است.

ارتش اوکراین روز شنبه از ۱۱ حمله به مواضع خود در ۲۴ ساعت گذشته آن خبر داد. بر اساس گزارش ارتش این حملات تلفات جانی در پی نداشت.

ارتش همچنین از مشاهده یک هواپیمای بدون سرنشین فراز ماریوپول خبر داد. اوکراین بیم آن دارد با سقوط ماریوپول که در جنوب شرقی این کشور قرار دارد، این شهر پل ارتباطی‌ای شود بین مرزهای روسیه و شبه‌جزیره کریمه که روسیه پیش‌تر الحاق آن به خاک خود را اعلام کرده است.

همچنین بر اساس گزارش‌ها جمعه شب و اولین ساعات شنبه در اطراف فرودگاه دونتسک ناآرامی‌هایی در جریان بوده که تا صبح شنبه خاتمه یافته است. این در حالی است که از روز سه شنبه نهم دسامبر ۲۰۱۴ در مناطق شرقی اوکراین آتش‌بس جدیدی برقرار شده است.


 اخباربین الملل -  فرارو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------