آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

حذف ملا عمر از لیست سیاه آمریکا



اخبار,اخباربین الملل,حذف ملا عمر از لیست سیاه آمریکا


 اخبار بین الملل -  حذف ملا عمر از لیست سیاه آمریکا

 دولت آمریکا اعلام کرد، نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از دوم ژانویه دیگر ملا عمر، رهبر طالبان و سایر رهبران طالبان را مورد هدف قرار نخواهند داد مگر اینکه نیروهای طالبان تهدیدی مستقیم علیه آمریکا شمرده شوند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه داون، دریادار جان کربی، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: عضو بودن در طالبان به این معنی نیست که آمریکا عملیاتی را علیه کسی تنها به این دلیل انجام دهد.

اما وی همچنین با اشاره به تفاوت‌های طالبان غیرنظامی و نظامی متذکر شد آنهایی که به مبارزه ادامه دهند جان سالم به در نخواهند برد.

کربی در ادامه اظهاراتش افزود: اما اگر یکی از اعضای طالبان حمله‌ای علیه ما یا شرکای افغان‌ ما انجام دهد، با این حرکت مسئول اقدامات و واکنش‌های نیروهای آمریکایی خواهد بود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز در کنفرانس خبری سالانه خود در روز جمعه، به مردم آمریکا نسبت به اجرای تعهد خود مبنی بر پایان جنگ در افغانستان اطمینان داد.

وی در کنفرانس خبری خود در این باره گفت: کمتر از دو هفته دیگر، پس از بیش از 13 سال ماموریت ما در افغانستان پایان می‌یابد.

با این حال اوباما نیروهای باقی مانده در افغانستان را موظف کرده است تا در صورت بروز تمدید مستقیم از جانب نیروهای طالبان علیه خود با آن‌ها مبارزه کنند.

در همین حال در ادامه کنفرانس خبری پنتاگون ژنرال کربی در پاسخ به سوالاتی مبنی بر ارائه توضیحات بیشتر درباره سیاست خروج نیروها از افغانستان و احتمال حمله مجدد به ملا عمر، اظهار کرد: ملا عمر به عنوان رهبر شناخته شده طالبان در صورتی که نیروهایش تهدیدی علیه ما یا متحدان ما محسوب شود مورد حمله نیروهای نظامی آمریکا قرار خواهد گرفت.

سخنگوی پنتاگون همچنین تاکید کرد، از دوم ماه ژانویه سیاست آمریکا در افغانستان تغییر می‌کند. اما چیزی که در اصل تغییر می‌کند این مساله است که تنها عضویت در طالبان کسی را به یک هدف تبدیل نمی‌کند.

 

 اخبار بین الملل -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------