آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

سرتان به کار خودتان باشد



اخبار,اخبار بین الملل,انتقاد شدید داووداغلو


 اخبار بین الملل -  انتقاد شدید داووداغلو از «بیانیه های کثیف» اتحادیه اروپا:
سرتان به کار خودتان باشد

احمد داووداغلو، نخست وزیر ترکیه، روز یکشنبه 21 دسامبر اتحادیه اروپا را متهم به برپایی یک "کمپین کثیف" علیه ترکیه کرد. اتحادیه اروپا ترکیه را بخاطر بازداشت مخالفان رجب طیب اردوغان مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش تیک ، درخواست ترکیه برای الحاق به اتحادیه اروپا، پس از آنکه هفته گذشته عده ای از روزنامه نگاران، نویسندگان و مقامات پلیس ترکیه بازداشت شدند، باردیگر به عهده تعویق افتاد.

داووداغلو، در یک گردهمهایی حزب حاکم این کشور اتحادیه اروپا را برای صدور سریع بیانیه علیه هجوم های روز یکشنبه گذشته مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: "اتحادیه اروپا روز تعطیل اقدام به صدور بیانیه کرده است. با این بیانیه آنها یک کمپین کثیف علیه حکومت ما را آغاز کرده اند."

فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا و یوهانز هان، کمیسیونر این اتحادیه در یک بیانیه شدید اللحن این هجوم ها را که به گفته آنها "مغایر با آزادی رسانه هاست"، محکوم کردند.

داووداغلو گفت که این دستگیریها ارتباطی با آزادی رسانه ها ندارد، و اردوغان چند روز پیش گفت که اتحادیه اروپا باید "سرش به کار خودش باشد."

روز یکشنبه گذشته در یک هجوم علیه مخالفان دولت در ترکیه، 30 نفر از هواداران فتح الله گولن، روحانی ساکن ایالات متحده آمریکا، دستگیری شدند. بیشتر این افراد پس از دستگیری آزاد شدند، اما رئیس یک تلویزیون و 3 رئیس پیشین پلیس به اتهام تروریسم در زندان باقی ماندند. حکم جلب گولن نیز منتشر شده است.

اردوغان مخالف خود گولن را به نشر اخبار مربوط به فساد در ترکیه متهم می کند. تابستان گذشته اخبار فساد کابینه اردوغان را بشدت دستخوش توفان کرد.


 اخبار بین الملل -  تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------