مراکش: دستگیری 5 سَلفی به اتهام تشکیل "پلیس دینی"



 

اخبار,اخباربین الملل,امر به معروف و نهی از منکر  در مراکش


اخبار بین الملل  - مراکش: دستگیری 5 سَلفی به اتهام تشکیل "پلیس دینی"

وزارت کشور مراکش ادامه داد: این 5 نفر، تندرو بودند و تلاش کردند در شهر طنجه (شمال مراکش) شبکه مجرمانه ای را به بهانه تحمیل احترام به قوانین اسلامی تشکیل بدهند.

مقامات کشور مراکش از بازداشت تعدادی از افراد به اتهام تشکیل "پلیس دینی" خبر داد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، پلیس مراکش در ماه سپتامبر گذشته هم گروه مشابهی را در این کشور کشف کرده بود.

وزارت کشور مراکش اعلام کرد 5 نفر را به اتهام " حمله فیزیکی علیه شهروندان" به بهانه اجرای آنچه که امر به معروف و نهی از منکر توصیف می کردند بازداشت کرده است.


وزارت کشور مراکش ادامه داد: این 5 نفر، تندرو بودند و تلاش کردند در شهر طنجه (شمال مراکش) شبکه مجرمانه ای را به بهانه تحمیل احترام به قوانین اسلامی تشکیل بدهند.

اعضای این شبکه همچنین مظنون هستند که بهانه اجرای آنچه که آنها، آن را امر به معروف و نهی از منکر توصیف می کنند به وسیله چوب و چماغ و سلاح سرد در چند منطقه شهر طنجه به مردم عادی حمله کرده اند.

منابع آگاه گفته اند  افراد بازداشت شده به جریان سلفی نزدیک هستند. آنها در منطقه بنی ماکادا یکی از مناطق فقیر شهر طنجه دستگیر شدند.

در ماه سپتامبر گذشته هم نیروهای امنیتی مراکش شبکه مشابهی را در شهر طنجه کشف و متلاشی کردند. براساس خبرهای منتشر شده در رسانه ها، این افراد شبکه ای را به عنوان پلیس دینی تشکیل داده بودند. این افراد مظنون به حمله فیزیکی به یک نفر به دلیل مصرف نوشیدنی الکلی بودند.


اخبار بین الملل  - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------