آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کاخ‌های ملکه انگلیس در حلقه تدابیر امنیتی(+عکس)




اخبار بین الملل  - کاخ‌های ملکه انگلیس در حلقه تدابیر امنیتی

ترس از اقدامات تروریستی سبب شده است که تدابیر ویژه امنیتی در مقابل کاخ های سلطنتی از جمله محل اقامت ملکه الیزابت، در لندن به اجرا گذاشته شود.

روزنامه دیلی میل روز یکشنبه در گزارشی عنوان کرد: ترس از اقدامات تروریستی سبب شده است که تدابیر ویژه امنیتی در مقابل کاخ های سلطنتی از جمله محل اقامت ملکه الیزابت، در لندن به اجرا گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، روزنامه دیلی میل نوشت: براساس شواهد موجود، تغییراتی در وضعیت استقرار نیروهای محافظ کاخ های سلطنتی از جمله کاخ «کلارنس هاوس» محل اقامت ملکه الیزابت و کاخ «سنت جیمز» صورت گرفته است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، برخلاف گذشته علاوه بر نیروهای ویژه گارد سلطنتی که محافظت از ملکه انگلیس و سایر اعضای خانواده سلطنتی را برعهده دارند، نیروهای مسلح پلیس نیز در مقابل این کاخ ها استقرار یافته اند.

 

اخبار,اخبار بین الملل, کاخ های سلطنتی


این روزنامه با اشاره به انتقال نیروهای گارد سلطنتی به داخل محوطه کاخ ها و پشت نرده های محافظ آهنی و قرار گرفتن یک نیروی مسلح پلیس در کنار آنها افزود: گفته می شود، این اقدام به دلیل ترس از هدف قرار گرفتن نیروهای گارد سلطنتی ، توسط تروریست هایی که از آنان به عنوان 'گرگ های تنها' یاد می شود، صورت گرفته است.

اگرچه، بعد از حادثه تیراندازی در نزدیکی پارلمان کانادا در آبان ماه گذشته، برای نخستین بار نظامیان مسلح انگلیسی در مراکز مهم گردشگری لندن از جمله در نزدیکی کاخ باکینگهام و محل نخست وزیری و پارلمان انگلیس مستقر شده بودند.

همزمان با استقرار این نیروها، روزنامه جنجالی «سان» مدعی شده بود، چهار فرد مظنونی که توسط پلیس ضدتروریسم انگلیس دستگیر شده اند، به دنبال ترور ملکه الیزابت در مراسم 'یکشنبه یادبود' در لندن بوده اند.

روزنامه سان به نقل از منابع آگاه نوشته بود: پلیس انگلیس توطئه برای ترور ملکه انگلیس در جریان مراسم «روز یکشنبه یادبود» را کشف و خنثی کرده است.

هرچند پلیس و مقامات انگلیس دربرابر گزارش های منتشر شده درخصوص اهداف و انگیزه های افراد دستگیر شده از جمله برنامه ریزی برای ترور ملکه الیزابت ، واکنشی نشان ندادند.

دولت انگلیس از هشتم شهریورماه گذشته به دلیل آنچه تهدیدات گروه تروریستی داعش و سایر گروه های افراطی خوانده، سطح هشدار امنیتی در داخل مرزهایش را به مرحله «شدید» افزایش داده است.

برخی از منابع محلی عنوان کرده اند که ترس از حملات تروریستی احتمالی اعضای گروه داعش سبب شده است که پلیس ضد تروریسم انگلیس در بالاترین سطح آماده باش از زمان بمبگذاری لندن در سال 2005 میلادی قرار بگیرد.

براساس گزارش های منتشر شده از سوی وزارت کشور انگلیس، از اول سال جاری میلادی بیش از 250 نفر مظنون به برنامه ریزی عملیات تروریستی در این کشور دستگیر شده اند.

به گفته مقام های انگلیس، برآورد می شود حداقل 500 شهروند این کشور برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه و عراق رفته و برخی از آنها به انگلیس بازگشته اند که این افراد یک تهدید امنیتی به شمار می آیند.

گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده غرب و برخی از کشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده است.


 اخبار بین الملل  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------