معماي ناپديد شدن هواپيماهاي مالزي پيچيده شد



اخبار,اخباربین الملل,ناپديد شدن هواپيماهاي مالزي


 اخبار بین الملل -  معماي ناپديد شدن هواپيماهاي مالزي پيچيده شد/احتمال سقوط ايرآسيا با 162 سرنشين

يک هواپيماي مالزيايي ديگر با 162 سرنشين از صفحه رادارها محو شد.

به گزارش آريا، يک فروند هواپيماي شرکت هواپيمايي ايرآسيا با 162 سرنشين ارتباط خود را با سامانه زميني کنترل ناوبري هوايي از دست داد.


به گزارش اسوشيتدپرس از جاکارتا، "هادي مصطفي" از مسئولان وزارت حمل و نقل اندونزي روز يک شنبه به يکي از شبکه هاي تلويزيوني اين کشور گفت اين هواپيما 42 دقيقه بعد از برخاستن از زمين ناپديد شده است.


مقامات شرکت هواپيمايي ايرآسيا اعلام کردند، اين هواپيما که از اندونزي به سنگاپور مي رفت، هفت خدمه و 155 مسافر داشت.


مصطفي تصريح کرد، اين هواپيما هنگامي که بر روي درياي جاوه،‌ بين جزاير کاليمانتان و جاوه بود،‌ از روي صفحه رادار ناپديد شد.


شرکت هواپيمايي مالزي با بيان اينکه متاسفانه در حال حاضر اطلاعات ديگري درباره وضعيت مسافران و خدمه هواپيما در دست نيست ، افزود :  به محض دريافت اطلاعات بيشتر آن را منتشر خواهيم کرد.


هادي مصطفي،‌ از مسئولان وزارت حمل و نقل اندونزي گفت:  اين هواپيما هنگامي که بر روي درياي جاوه،‌ بين جزاير کاليمانتان و جاوه بود،‌ از روي صفحه رادار ناپديد شد.


شبکه خبري «سي‌سي‌تي‌وي» اعلام کرد که لاشه هواپيما QZ8501 در جزيره «بليتونگ» اندونزي پيدا شده است، اين اطلاعات را اير اشيا تائيد نکرده است.


همچنين گزارش‌هايي در دست است که نشان مي‌دهد اين هواپيما جايي بين جزيره بليتونگ و کاليمانتان است.

هواپيماي ناپديد شده مالزيايي درخواست تغيير مسير ارسال کرده بود    
شبکه تلويزيوني الميادين لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد: شرکت هواپيمايي ايرآسيا اعلام کرد هواپيماي ناپديد شده مالزيايي به علت نامناسب بودن شرايط جوي بين سنگاپور و اندونزي خواستار تغيير مسير خود شده بود.

آغاز عمليات جستجو
شرکت هواپيمايي ايرآسياي مالزي از آغاز عمليات جستجوي هواپيماي ناپديد شده مسافربري ، خبر داد .


به گزارش خبرگزاري فرانسه از کوالالامپور ،شرکت هواپيمايي ايرآسياي مالزي اعلام کرد ، تلاش تيم هاي جستجو براي يافتن اين هواپيما که در مسير اندونزي به سنگاپور ناپديد شده است در منطقه اي بين جزيره "بليتونک " و کاليمانتان در غرب جزيره بورنئو اندونزي آغاز شده است .
اين هواپيما که مدل ايرباس A320-200 بود روز يکشنبه با 162 سرنشين ارتباط خود را با سامانه زميني کنترل ناوبري هوايي از دست داد.


مالزي حدود دو هفته پيش قرارداد 15 ميليارد دلاري خريد هواپيماهاي جديد از شرکت فرانسوي ايرباس را براي شرکت هوايي ايرآسيا تاييد کرده بود اين شرکت سفارش خريد 55 فروند هواپيماي 0A 33 Neo را به شرکت ايرباس داده است .

پيش تر نيز يک فروند هواپيماي مسافربري مالزي با 239 سرنشين 8 مارس سال گذشته (اسفند) در مسير کوالالامپور به پکن در کمتر از يک ساعت از آغاز پرواز، از صفحه رادار ناپديد شد.
جستجو از آن زمان تاکنون براي يافتن اين هواپيما ناموفق بوده است اما گفته مي شود، اين هواپيما در جنوب اقيانوس هند سقوط کرده است.


در يک سال گذشته، صنعت هوانوردي مالزي با دو فاجعه ناپديد شدن عجيب پرواز شماره MH370 بر فراز درياي جنوبي چين و همچنين ساقط شدن مرموز هواپيماي پرواز MH17 در مرز اوکراين و روسيه، مواجه بود.

 

 اخبار بین الملل  - آریا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------