مسافران قربانی هواپیمای مالزیایی در دریا




 اخبار بین الملل - مسافران قربانی هواپیمای مالزیایی در دریا

مدیر عامل شرکت مالزیایی "ایر آسیا" روز گذشته پس از انتشار خبر کشف لاشه هواپیما و اجساد مسافران پرواز QZ8501 در صفحه توییتر خود با ابراز ناراحتی از این حادثه نوشت: کلمات از ابراز عمق تاثر و تاسف من از این حادثه عاجزند.

پس از کشف محل سقوط هواپیمای شرکت مالزیایی "آسیا ایر" عملیات نیروی دریایی اندونزی برای جمع آوری اجساد و بقایای هواپیما و دست یابی به جعبه سیاه آن در آب های جزیره جاوه اندونزی در اقیانوس آرام ادامه دارد.

به گزارش عصر ایران این هواپیما بامداد روز یکشنبه ساعاتی پس از برخاستن از باند فرودگاه سورابایای اندونزی با برج مراقبت تماس گرفت و اعلام بدی شرایط جوی و درخواست برای تغییر مسیر پروازی کرد و به فاصله اندکی پس از این تماس کابین خلبان ، این هواپیمای مسافربری که از اندونزی عازم سنگاپور بود از صحنه رادارها محو شد.

این هواپیما 155 مسافر و 6 خدمه و یک خلبان داشت و مجموعا 162 سرنشین داشت که گمان می رود همگی در سانحه سقوط جان باخته باشند.

روز گذشته نیروی دریایی اندونزی موفق شد جسد بیش از 40 تن از مسافران را از دریا بیرون بکشد، اما به گفته مقامات اندونزیایی آنها هنوز برای یافتن اجساد قربانیان و قطعات هواپیما به نیروهای کمکی و زمان بیشتری نیاز دارند. تصویر زیر یکی از اجساد قربانی این سانحه را بر روی آب نشان می دهد.

 

اخبار,اخباربین الملل, محل  سقوط هواپیمای شرکت مالزیایی

 

مدیر عامل شرکت مالزیایی " ایر آسیا" روز گذشته پس از انتشار خبر کشف لاشه هواپیما و اجساد مسافران پرواز QZ8501 در صفحه توییتر خود با ابراز ناراحتی از این حادثه نوشت: کلمات از ابراز عمق تاثر و تاسف من از این حادثه عاجزند.

این سومین سانحه هوایی برای شرکت های مالزیایی در 9 ماه گذشته است . در 8 مارس سال جاری میلادی (17 اسفند 92) یک هواپیمای مسافربری دیگر مالزیایی با 239 سرنشین که از کوالالامپور عازم پکن بود از صحنه رادارها محو شد و تا کنون حتی لاشه این هواپیما نیز پیدا نشده است و امیدها برای یافته شدن این هواپیما هر روز کمرنگ و کمرنگ تر می شود.

در تیر ماه سال جاری نیز یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی مالزی با 298  سرنشین که بیشتر آنها هلندی بودند  از آمستردام هلند عازم کوالالامپور مالزی بود که در آسمان شرق اوکراین با اصابت یک موشک ضد هوایی سرنگون شدو  همه سرنشینان آن کشته شدند. جدایی طلبان مسلح طرفدار روسیه در شرق اوکراین مسئول این حادثه معرفی شده اند.

 

 اخبار  بین الملل   - عصر  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------