کشیش آمریکایی فرد شماره دو در فهرست سیاه القاعده است



اخبار,اخباربین الملل,القاعده
 

یک روزنامه آمریکایی نوشت کشیش آمریکایی که به علت سوزاندن قرآن تحت تعقیب القاعده است سعی دارد وانمود کند به تهدیدها بی اعتنا است.

روزنامه واشنگتن پست در اینترنت امروز در گزارشی نوشت: تری جونز کشیش آمریکایی که به علت سوزاندن قرآن به عنوان یک چهره منفور هدف دوم در فهرست افراد تحت تعقیب القاعده است، هفته گذشته در زمان برگزاری مراسم یادبود کشته های حملات پاریس به راحتی در فروشگاهی در فلوریدا با یکی از کارکنان یک شبکه تلویزیونی مشغول صحبت بود. سردبیر مجله شارلی ابدو که از قربانیان حملات هفته گذشته در پاریس بود، یکی دیگر از اهداف القاعده بود.

 

این روزنامه نوشت این کشیش شصت و سه ساله با صدها مورد تهدید به مرگ مواجه بوده است و گروه اسلامی جماعت الدعوه پاداش دو میلیون و دویست هزار دلاری برای سرش تعیین کرده است. اما تا زمان حملات پاریس معدود افرادی می دانستند که وی فروشگاهی در یک مرکز خرید در برادنتون دایر کرده است.

 

با تشدید مجدد نگرانی ها از تروریسم جهانی، فروشگاه وی به نام «فرای گایز» تعداد بیشتری از مردم را جذب خود کرد که از جمله برای دیدن جونز به آنجا می آمدند. این فروشگاه پس از آن کانون توجه قرار گرفت که یک روزنامه محلی حضور وی را در آنجا گزارش داد. جونز دریافته است که سوءشهرت، بویژه در مقایسه با گمنامی، مزایایی دارد. وی این درس را تابستان گذشته آموخت که صدها جلد قرآن را در یک تجمع اعتراضی به آتش کشید و در سطح وسیعی نادیده گرفته شد. چهار سال بعد وضع کاملا متفاوت بود. وقتی که وی تصمیم خود را برای برگزاری مراسم یادبود حوادث یازده سپتامبر با سوزاندن نسخه هایی از کتاب مقدس مسلمانان اعلام کرد، این خبر بازتاب سریع و جهانی داشت.

 

وی صدها مورد تهدید به مرگ دریافت کرد و اعتراضاتی در افغانستان و اندونزی به راه افتاد و چندی نگذشت که جونز تماس های تلفنی از رابرت گیتس وزیر دفاع سابق و ژنرال دیوید پترائوس دریافت کرد که به او گفتند اقداماتش جان پرسنل نظامی آمریکا را به خطر می اندازد. جونز درباره آن تماس های تلفنی گفت: حتی یکبار هم به من نگفتند که آن اقدام به این علت نباید انجام گیرد که حقیقتا اشتباه است. مبادرت مجدد جونز به سوزاندن قرآن در سال دو هزار و یازده آشوب هایی را در افغانستان موجب شد که طبق برخی گزارش ها بیست کشته بر جای گذاشت که چندتن از کارکان سازمان ملل در میانه قربانیان بودند.

 

مرکز حقوقی فقر در جنوب و اتحادیه ضد افتراء وی را به فهرست گروه های انزجارگرا افزودند و جونز به منظور حفاظت از خود یک اسلحه خرید و با همسرش به مکانی خارج از برادنتون نقل مکان کرد. سپس یک ماجرای دیگر. ماجرای صحبت با جونز در فروشگاه مربوط به آغاز هفته بود. اما آخر هفته رابرت تاکت مدیر آن مرکز فروش خواستار تشکیل جلسه شد. وی گفت اخلال زیادی در کسب و کار آن مرکز ایجاد شده است و بهتر است جونز برای مدتی به آنجا نیاید و نامش را هم از اجاره نامه حذف کند. جونز موافقت کرد و آن فروشگاه را به عنوان یک فرد تحت تعقیب ترک کرد تا جای دیگری برای فعالیت علنی پیدا کند.


  اخبار بین الملل  - واحدمرکزی خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------