آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

افشای کمک تسلیحاتی ترکیه به داعش



اخبار,اخباربین الملل,کمک های تسلیحاتی ترکیه به داعش

 

صدای آمریکا از افشای کمک های تسلیحاتی ترکیه به داعش به نقل از المانیتور خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، تلویزیون صدای آمریکا در خبری به نقل از المانیتورگفت: بر اساس خبری که این پایگاه خبری منتشر کرده است، مدارک سری که از تحقیقات ارتش ترکیه درباره گم شدن سه کامیون سازمان اطلاعات ملی ترکیه به بیرون درز کرده نشان می دهد که دولت ترکیه برای نیروهای القاعده در سوریه، سلاح و مهمات فرستاده است.

صدای آمریکا افزود: روزنامه زمان ترکیه نیز روز یکشنبه به نقل از یک مقام هلندی خبر مشابهی را منتشر کرد.

این منبع افزود: به نوشته المانیتور، کامیون ها در حال حمل خمپاره موشک و مهمات ضد هوایی بوده اند. یک مقام عالی فرماندهی ژاندارمری ترکیه که گزارش را نوشته، کامیون ها را متهم به حمل سلاح و مهمات برای گروه های تروریستی وابسته به القاعده سوریه کرده است. در مقابل، دولت ترکیه با گرفتن حکمی از دادگاه، انتشار اخباری در رابطه با این موضوع را در رسانه های ترکیه ممنوع کرد.

صدای آمریکا اضافه کرد: رجب طیب اردوغان و احمد داوود اوغلو بارها اعلام کرده بودند که کامیون های مورد نظر، کمک های انسان دوستانه برای ترکمن های سوریه می بردند.


این شبکه سپس در گفتگویی با مهرزاد بروجردی تحلیلگر سیاسی و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه سیراکیوز پرسید: اقدام احتمالی ترکیه و دولت اردوغان در یاری رساندن به تندروترین گروه های اسلامی حاضر در سوریه که گفته می شود وابستگی هایی هم به القاعده دارند، با چه توجیه و یا هدفی می تواند صورت گرفته باشد؟

وی در پاسخ گفت: به نظر می آید تحلیل دولت ترکیه این است که هرگونه شکست گروه های مخالف آقای اسد در سوریه، به قدرت گرفتن نیروهای کرد و همچنین دولت سوریه می انجامد و بنابراین بر اساس این نوع تحلیل، دولت ترکیه یکسری سیاست هایی را در پیش گرفته که خیلی جالب است، آن کشور را در مخالفت قرار داده با باصطلاح کشورهای دیگر عضو ناتو و به عبارتی ترکیه چشم پوشی می کند از قاچاق نفت توسط گروه های مخالف سوریه، از رفت و آمد نیروهای جنگجو، همین طور مجروحین داعش و گروه های ارتش آزادیبخش سوریه را در بیمارستان های ترکیه مداوا می کند.

 

دیدیم که در مساله کوبانی، نظاره گر آنچه اتفاق می افتاد شده بود. بنابراین این مساله فرستادن اسلحه به نیروهای مخالف حکومت اسد را هم باید در همین چارچوب نگاه کرد.


 اخبار بین الملل  - واحد  مرکزی  خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------