داعش چگونه از زنان استفاده می کند؟



اخبار,اخباربین الملل,گروه داعش

 

روزنامه گاردین دریافته است که زنان انگلیسی فعالی که برای پیوستن به شبه نظامیان دولت اسلامی به سوریه سفر کرده اند، دیگر زنان هموطن خود را به اجرای حملات تروریستی در داخل خاک انگلیس تشویق می کنند.

روزنامه گاردین نوشت: محققان دریافته اند که گروه داعش از زنان جهادی انگلیسی برای اجرای اقدامات تروریستی بهره می گیرند.

به گزارش تیک ، نظارت دقیق بر حساب های کاربری زنان انگلیسی در رسانه های اجتماعی که در شمال سوریه به سر می برند، نشان می دهد که زنان در فعالیت های جهادی نقش مهمی برعهده دارند.

روزنامه گاردین دریافته است که زنان انگلیسی فعالی که برای پیوستن به شبه نظامیان دولت اسلامی به سوریه سفر کرده اند، دیگر زنان هموطن خود را به اجرای حملات تروریستی در داخل خاک انگلیس تشویق می کنند.

مرکز بین المللی مطالعات افراطی گری کالج لندن که گروهی متشکل از 30 زن انگلیسی را در شمال سوریه شناسایی کرده است، از نقش زنان جهادی انگلیسی در ترغیب تروریست ها برای اجرای عملیات در انگلیس پرده برداشته است.

بررسی حساب های کاربری این افراد در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که تعدادی از آنها در زمینه جلب نیرو برای داعش فعالیت می کنند و برخی هم آشکارا از حملات شارلی ابدو حمایت کرده و خواستار جنایات بیشتر از جمله بریدن سر غربی ها شده اند.

تاکنون تصویری منفعل از زنان غربی که به داعش ملحق می شوند ارائه می شد، تصویری که نشان می داد آنها برای ازدواج و بچه دار شدن به منطقه رفته اند اما اکنون که پلیس انگلیس خود را برای حملات احتمالی به آنها آماده می کند و اروپا به دنبال دستگیری شبه نظامیان مظنون در بلژیک، فرانسه و آلمان در حالت آماده باش به سر می برد، مطالعات مرکز بین المللی مطالعات افراطی گری کالج لندن نشان می دهد که بسیاری از این زنان عامل افزایش تهدیدها هستند.


به گفته ملانی اسمیت، محقق مرکز بین المللی مطالعات افراطی گری، این زنان جهادی در پایگاه های خود پیشنهاد می کنند که اگر نمی توانید به دولت اسلامی ملحق شوید چرا در داخل کشور کاری انجام نمی دهید؟

آنها معمولا این پیام را ارسال می کنند که اگر نمی توانید خانواده خود را ترک کنید یا به سوریه بروید، دست کم کاری انجام دهید.


 اخبار بین الملل - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------