مرگ ملک عبدالله سه روز پنهان ماند



اخبار,اخباربین الملل, مرگ  ملک عبد الله

روزنامه الرای الیوم چاپ لندن فاش کرد، اقدامات لازم برای تضمین انتقال قدرت در عربستان و چینش یا ترتیبات جدید مهره ها ایجاب می کرد که خبر مرگ ملک عبدالله پادشاه فقید این کشور با سه روز تاخیر اعلام شود.

به گزارش ایرنا، این روزنامه در گزارشی تحلیلی از مناسبات قدرت جدید در عربستان سعودی پس از مرگ ملک عبدالله و روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید نوشت: شاه جدید عربستان تلاش می کند ساختار حکومت را به شکلی ریشه ای چینش مجدد کند و یکی از نشانه های این امر تعیین شاهزاده محمد بن نایف وزیر کشور به جانشینی ولیعهد بود.

این موضوع به دو معناست: اول اینکه راه شاهزاده متعب بن عبدالله فرزند پادشاه پیشین را برای رسیدن به این منصب ببندد همانگونه که پیش بینی ها نیز نشان می داد و دوم اینکه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه فعلی در حال رقم زدن مرحله جدیدی برای سپردن مسئولیت به نوه های عبدالعزیز آل سعود موسس پادشاهی آل سعود یا نسل سوم خاندان پادشاهی است.

بر اساس گزارش رای الیوم گفته می شود که ترتیبات جدید قدرت در پادشاهی عربستان و بارزترین آن یعنی قدرت دادن به شاهزاده محمد بن نایف در سومین جایگاه حکومتی این کشور پس از مشورت های فشرده شاهزادگان و درباریان حاکم برای انتقال آرام قدرت صورت گرفت و به همین دلیل بود که اعلام مرگ ملک عبدالله سه روز به تاخیر افتاد و سپس دستگاه تنفس مصنوعی او نیز قطع شد.

محمد بن نایف که روابط نزدیکی با آمریکا دارد به دلیل تلاش برای مبارزه با تروریسم از سوی جامعه جهانی به ویژه آمریکا مورد تقدیر قرار گرفته است.

 

 اخبار بین الملل -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------