آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

جوان ترین نخست وزیر به "ریاضت" پایان می دهد



 

حزب چپگرای سیریزا توانست قریب به 40 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و در اقدامی نادر و کم سابقه این حزب مخالف سیاست های ریاضت اقتصادی و اتحادیه اروپا خواهد توانست به تنهایی دولت آینده یونان را تشکیل دهد.

مردم یونان در یکی از سرنوشت ساز ترین انتخابات ها پس از بحران اقتصادی این کشور که در 6 سال گذشته این کشور را در یکی از بدترین شرایط اقتصادی و اجتماعی قرار داده است روز گذشته با رای بالا به حزب چپگرای "سیریزا" نارضایتی خود را از اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی در سال های گذشته از سوی حزب دست راستی "دموکراسی نوین" به نمایش گذاشتند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آلمان نتایج اولیه انتخابات زودهنگام و سراسری یونان حاکی است حزب چپگرای سیریزا توانست قریب به 40 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و در اقدامی نادر و کم سابقه این حزب مخالف سیاست های ریاضت اقتصادی و اتحادیه اروپا خواهد توانست به تنهایی و یا احتمالا با ائتلاف با یک حزب کوچک دیگر دولت آینده یونان را تشکیل دهد.

رهبر 40 ساله این حزب چپگرا که جوان ترین نخست وزیر در 150 سال گذشته یونان خواهد بود پیش از آنتخابات وعده پایان دادن به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی را داده است و از بدهکاران یونان خواسته است ، طلب خود را از این کشور ببخشند تا این گونه بحران اقتصادی یونان خاتمه یابد.

دولت راست میانه یونان در دو سال گذشته و همزمان با اعطای کمک های مشروط اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای بحران بدهی های معوق دولت یونان، خود را متعهد به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی وکاهش بودجه های رفاهی کرده بود، اما این اقدام با اعتراض بخش قابل توجهی از مردم یونان مواجه بود.

نتایج انتخابات یونان می تواند حاکی از تغییری شگرف در عرصه سیاست در کشورهای اروپای شرقی باشد . در انتخابات کشورهای اروپای شرقی در سال های گذشته غالبا آرای احزاب راست و چپ در حالتی از اعتدال بوده است اما رای بالای حزب سیریزا در یونان مساله بازگشت دوباره احزاب چپ مخالف سیاست های اتحادیه اروپا و یورو را تقویت کرده است.

شمارش بیش از 75 درصد آرای انتخابات یونان نشان می دهد حزب سیریزا با کسب 39.5 درصد آرا در جایگاه نخست قرار دارد و حزب دموکراسی نوین با اختلافی نزدیک به 15 درصد  در رتبه بعدی قرار دارد.
حزب سیریزا با این نتیجه تنها دو کرسی از مجلس 300 کرسی یونان برای تشکیل دولت تک حزبی و غیر ائتلافی فاصله دارد.

آلکسی سیپراس رهبر 40 ساله و جوان حزب سیریزا و نخست وزیر احتمالی یونان وعده پایان بخشیدن به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی را داده و اعلام کرده است با کشورهایی که از یونان طلبکارند به منظور بخشش بدهی این کشور وارد مذاکره خواهد شد.

سیپراس شب گذشته و همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات که حاکی از پیروزی حزب تحت رهبری او در انتخابات بود در اجتماع هزاران نفر از هواداران حزب در شهر آتن با اشاره به اینکه مردم یونان با این رای  تاریخ ساز شده اند ، گفت این رای مجوزی قوی از سوی مردم یونان به اوست تا برای حل مشکلات اقتصادی کشور وارد عمل شود.


سیپراس در جمع حامیان حزب پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات

اخبار,اخباربین الملل, نتایج  انتخابات یونان

 

اخبار,اخباربین الملل, نتایج  انتخابات یونان

 
آنتونیو ساماراس نخست وزیر یونان و رقیب انتخاباتی سیپراس نیز شب گذشته همزمان با اعلام نتایج اولیه آرا با تلفن به رقیب انتخاباتی خود تبریک گفت و شکست در انتخابات را پذیرفت.

بسیاری از ناظران در اروپا از احتمال خروج یونان از حوزه یورو اعلام نگرانی کرده اند، با این حال حزب سیریزا که در شعارهای نخست خود این مساله را مطرح کرده است در واپسین هفته مانده به انتخابات و همزمان با نتایج نظر سنجی ها که حاکی از پیشتازی این حزب بود، تلاش کرد برخی از مواضع تندروانه خودرا تعدیل کند.


شادمانی از اعلام نتایج انتخابات یونان
 اخبار,اخباربین الملل, نتایج  انتخابات یونان

اخبار بین الملل - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------