آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

تور آسیایی شرمن علیه کره شمالی



اخبار,اخباربین الملل,وندی شرمن

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با سفر به سه کشور بزرگ آسیایی، تلاش می کند دیدگاههای کاخ سفید در رابطه با اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی را به این کشورها تحمیل نماید.

'وندی شرمن' که در سئول بسر می برد، در حالی وارد مذاکره با مقامات کره جنوبی شده که رویکرد دوگانه ایالات متحده در قبال کره شمالی و جنوبی، مذاکرات این دو همسایه را عملا با چالش اساسی مواجه کرده است.

آخرین دور مذاکرات سطح بالا بین دو کره در ماه فوریه (بهمن 93) صورت گرفت و به دیدار خانواده های جدا شده دو کشور پس از جنگ سال های 1950 تا 1953 در شبه جزیره کره انجامید.

از آن زمان به بعد، برخی کشورها تلاش می کنند برای برطرف کردن تنش ها میان پیونگ یانگ - سئول این مذاکرات از سرگرفته شود، اما کره شمالی به دلیل اعلام پیش شرط هایی از سوی آمریکا، حاضر به شرکت در دور جدید این مذاکرات نیست.

براساس گزارش های منتشر شده، از جمله موضوعاتی که در گفت وگوی امروز 'شرمن' و 'چو تایی یونگ' معاون وزیر خارجه کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفت، موضوع توقف طولانی مدت مذاکرات خلع سلاح کره شمالی و راهکارهای پایان دادن به فعالیت های هسته ای این کشور اعلام شده است.

دیدار با وزیر امور خارجه کره جنوبی و گفت وگو با رئیس جمهور این کشور نیز از جمله برنامه های سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به سئول اعلام شده است.

سفر به کره جنوبی بخشی از تور آسیایی 'وندی شرمن' است و وی قصد دارد پس از آن از ژاپن و چین نیز دیدار داشته باشد.

خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه اعلام کرد؛ به نظر می رسد که یکی از دلایل انجام سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به کره جنوبی، نگرانی واشنگتن از در تضاد بودن رویکرد افزایش تحریم های ضد پیونگ یانگ از سوی آمریکا و تمایل دو کره به انجام مذاکره باشد.

در حالی که کره جنوبی به طور مکرر در تلاش برای راضی کردن همسایه شمالی برای انجام گفت وگوی دیپلماتیک است، اصلی ترین متحد خارجی این کشور یعنی ایالات متحده در رویکردی دوگانه به تشدید تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی اقدام می کند که چنین رفتاری عملا حضور سئول و پیونگ یانگ به پشت میز مذاکره را با چالش های جدی مواجه می سازد.

در عین حال روز گذشته و در حاشیه مذاکرات سه جانبه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در توکیو، 'هوانگ جون کوک' نماینده و مذاکره کننده ارشد هسته ای سئول این تصور را که آمریکا و کشورش در مواجهه با مسئله کره شمالی دو رویکرد متفاوت دارند انکار کرد.

وی گفت: اینکه تصور کنیم آمریکا درهای گفت وگو با کره شمالی را بسته، اشتباه و نوعی سوءتفاهم است.

گفتنی است، نمایندگان ویژه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روز گذشته با برگزاری نشستی در توکیو در خصوص مسائل مربوط به کره شمالی و فعالیت های نظامی این کشور تبادل نظر کردند.

در این نشست که براساس تفاهم نامه سه جانبه نظامی خرداد ماه سال جاری میان سه کشور برنامه ریزی شده بود، 'جونیچی ایهارا' رییس اداره امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن، 'سونگ کیم' فرستاده ویژه آمریکا در زمینه خط مشی مربوط به کره شمالی و 'هوآنگ جون کوک' نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره شرکت داشتند.

براساس این تفاهم نامه، سه کشور توافق کرده اند اطلاعات خود را در رابطه با برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی و هرگونه فعالیت نظامی این کشور بین خود به اشتراک بگذارند.


 اخبار بین الملل  -   ایرنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------