منصور هادی رسما استعفایش را پس گرفت



اخبار,اخبار بین الملل,عبد ربه منصور هادی

عبد ربه منصور هادی در نامه‌ای کتبی به پارلمان یمن رسما اعلام کرد که از استعفای خود صرف‌نظر کرده است. در همین حال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از خروج عبد ربه منصور هادی از صنعاء و حضورش در شهر عدن استقبال کردند.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یک منبع دولتی در یمن اعلام کرد که عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن پیامی مکتوب را برای پارلمان این کشور فرستاده است و در آن اعلام کرده که از استعفای خود که در 22 ژانویه گذشته ارائه داد، صرف‌نظر کرده است. این منبع در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: هادی این پیام مکتوب را به پارلمان به عنوان نهاد قانونی که استعفای خود را به این نهاد تقدیم کرد و در خصوص این استعفا تصمیم‌گیری نشد، ارائه داد. ماده 115 قانون اساسی یمن اعلام می‌کند که این پارلمان است که در خصوص مساله استعفا پذیرش یا رد آن تصمیم‌گیری می‌کند.

استقبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از خروج هادی از صنعاء
کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در موضعی مداخله‌جویانه با استقبال از خروج عبد ربه منصور هادی از مقر اقامتش در صنعاء و حضورش در شهر عدن در جنوب یمن اعلام کردند که خروج هادی از صنعاء و حضورش در شهر عدن گامی مهم برای تاکید بر مشروعیت وی است. در این بیانیه از مردم یمن و تمامی گروه‌های سیاسی و اجتماعی خواسته شده تا از عبد ربه منصور هادی حمایت به عمل آورند و از وی در انجام تمامی اقداماتش پشتیبانی کنند تا یمن از این اوضاع خطرناک خود خارج شود.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بر حمایت خود از «پیشبرد روند سیاسی مسالمت‌آمیز براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس، مکانیزم اجرایی آن و نتایج گفتگوی ملی تاکید کردند.» کشورهای این شورا همچنین در اقدامی مداخله‌جویانه و در منافات با انقلاب مردمی یمن از شورای امنیت خواستند تا به مسوولیت‌های خود در قبال امنیت و ثبات یمن از طریق حمایت از نظام این کشور عمل کند و تمامی اقداماتی را که از سوی جنبش انصارالله صورت گرفته است باطل و غیرقانونی به حساب آورد! پیشتر عبد ربه منصور هادی صبح شنبه پس از خروج از خانه‌اش در صنعاء وارد عدن شد.

هیات احزاب وارد عدن شدند
از سوی دیگر شبکه الجزیره گزارش داد که اعضای هیاتی متشکل از 7 حزب برای دیدار با عبد ربه منصور هادی به عدن رفتند. پیشتر نیز هادی دیدارهایی با مسوولان امنیتی و نظامی در عدن داشت و مخالفت خود را با اقدامات جنبش مردمی انصارالله اعلام کرد.

سفیر جدید انگلیس در یمن
در همین حال انگلیس اعلام کرد که سفیر جدید خود را در یمن به جای جن ماریوت، سفیر پیشین که فعالیت‌هایش در ماه جاری میلادی پایان یافت، تعیین کرده است. وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که ادموند ویتون به عنوان سفیر انگلیس در یمن به جای خانم جن ماریوت که به مکانی دیگر انتقال داده شده، انتخاب شده است.

انفجار شدید مقر انصارالله را هدف قرار داد
از سوی دیگر یک انفجار شدید که ناشی از منفجر شدن نفتکش بزرگی بود، خیابان الخمسین در منطقه العشاش در مرکز صنعاء را لرزاند و مقر نیروهای جنبش انصارالله را هدف قرار داد. شاهدان عینی اعلام کردند که نفتکش بزرگی منفجر شد و تاکنون دلایل این انفجار مشخص نشده است و هیچ طرفی مسوولیت آن را بر عهده نگرفته است. همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که بمبی در نزدیکی آکادمی نظامی در صنعاء در منطقه‌ای منفجر شد که مقر اصلی نیروهای جنبش انصارالله است. این مقام امنیتی در مصاحبه با روزنامه 26 سپتامبر که از سوی وزارت دفاع چاپ می‌شود، گفت: این انفجار تلفات انسانی در پی نداشت و تحقیقات در خصوص آن ادامه دارد.
 
 اخبار بین الملل  -  ایسنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------