عضوگیری رسمی داعش در زندان زنان ترکیه



اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش

برخی وکلای ترک و مسئولان جمعیت همکاری و همبستگی با اهالی زندانیان در ترکیه تاکید کردند که هواداران گروه تروریستی داعش با اطلاع دستگاه های ذیربط، برای جذب جوانان در زندانهای استان "وان" در ترکیه برای پیوستن به داعش تلاش می کنند.

به گزارش العالم، در اقدامی جدید که بر ارتباط مستحکم گروه تروریستی داعش با نظام رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید می کند، برخی وکلای مدافع ترک و مسئولان جمعیت همکاری و همبستگی با خانواده های زندانیان ترکیه اظهار داشتند که هواداران این گروه تروریستی، جوانان و کودکان بازداشت شده در زندانهای استان "وان" در شرق ترکیه را با اطلاع دستگاه های ذیربط برای پیوستن به داعش جذب می کنند که این امر، رسوایی دیگری مبنی بر همدستی دولت حزب عدالت و توسعه ترکیه در حمایت از داعش و مشارکت در گسترش و توسعه این گروه تروریستی و ملحق کردن تروریستهای جدید به آن به شمار می آید.

خبرگزاری دولتی سوریه نوشت: احمد ایجون رییس جمعیت همکاری و همبستگی با اهالی بازداشت شدگان و زندانیان ترکیه، در نشستی مطبوعاتی که پس از دیدار با جوانان بازداشت شده در زندانها برگزار کرد، گفت: جوانان زندانی تاکید کردند که برخی اشخاص با ریش های بلند تحت نام ارائه دوره های آموزش آرایشگری و یا حرفه های دیگر به زندان می آیند تا به نفع داعش تبلیغ کنند.

وی افزود: این جوانان در طول دوران بازداشت، در معرض ضرب و جرح و شکنجه و فشارهای روانی قرار می گیرند و قبل از آنکه آنها را به دادگاه یا به بیمارستان ببرند، در هنگام بازرسی و تفتیش، آنها را به طور کامل لخت می کنند.

جهان یامان یک وکیل مدافع با اشاره به آسیب های روحی  جوانان و کودکان بازداشت شده، از وزیر دادگستری ترکیه خواست تا درباره مشکلات موجود در زندانها توضیح دهد.

در همین حال، روزنامه "کارشی" چاپ ترکیه نیز به تجاوز به کودکان و خشونتها در زندانهای "سنجان" در آنکارا و "بوزانتی باضنه" و "شاکران" در ازمیر و آنتالیا اشاره کرد.

به نوشته این روزنامه، در گزارشی که مرکز "طرح نظارت بر زندانهای کودکان" درباره وضعیت زندان در سنجان در آنکارا تهیه کرده، آمده است: کودکان بازداشت شده در هنگام رفتن به بیمارستان در معرض خشونت و اهانت و تهدید قرار می گیرند و درمان لازم نیز در اختیار آنها قرار نمی گیرد.

روزنامه کارشی این پرسش را مطرح کرد که آیا دولت حزب عدالت و توسعه به توصیه های مرکز حقوق بشر ترکیه برای تحقیق در خصوص خشونت علیه کودکان زندانی و ضرب و جرح و اهانت به آنها و نیز قرار دادن آنها در اتاقهای انفرادی عمل کرده است؟

برخی گزارشهای خبری نیز حاکیست که گروه تروریستی داعش کمکها و تسهیلات گسترده ای از سوی نظام اردوغان دریافت می کند که خاک ترکیه را به مقر و گذرگاهی برای نفوذ گروه های تروریستی مسلح به خاک سوریه و ارائه حمایت تسلیحاتی و لجستیکی به آنها تبدیل کرده است.


  اخبار بین الملل  -  العالم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------