افشای مرکز سری بازجویی‌وشکنجه در خاک آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,محل بازجویی‌وشکنجه در آمریکا

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که پلیس شیکاگو از یک ساختمان برای بازداشت و شکنجه مظنونان تروریستی استفاده کرده است.

به گزارش تسنیم، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت که این مجتمع ساختمانی در شهر نیویورک تبدیل به مرکز فعالیت پلیس مخفی آمریکا برای اقداماتی همچون بازجویی از متهمان به فعالیت های تروریستی شده بود.

در این ساختمان که مانند مراکز سیاه سیا در برخی کشورهای اروپایی، مورد استفاده دستگاه های امنیتی آمریکا بود، افرادی که گاه سن آنان فقط به پانزده سال می رسید، ساعت ها بدون هیچ حکم قضایی بازداشت می شدند. دست و پاهای آنان بسته می شد، مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار می گرفتند و از دسترسی دادستان ها به داخل این ساختمان نیز جلوگیری می شد. مشخصات این ساختمان نیز از مرکز اطلاعات عمومی حذف شده بود.

پلیس شیکاگو با رد این اتهام های روزنامه انگلیسی، اعلام کرده است این ساختمان به هیچ وجه مرکزی سری و امنیتی نیست و همه اسناد آن نیز در دسترس است. همچنین بنا به ادعای پلیس، هیچ اقدامی برای نقض حقوق بازداشت شدگان صورت نگرفته است.

منتقدان با اشاره به اینکه می توان موارد مشابه زیادی را در سراسر آمریکا نشان داد که مشخصاتی اینچنینی دارند، افزایش چنین ساختمان هایی را نشان از افزایش میل به نظامی گرایی در پلیس آمریکا می دانند.


 اخباربین الملل  - تسنیم   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------