آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پرواز پهپادها بر فراز تاسیسات هسته‌ای فرانسه



اخبار,اخباربین الملل, پهپادهای مشکوک در پاریس

برنار کازنوف وزیر کشور فرانسه گفت: تاکنون پرواز 60 پهپاد ناشناس بر فراز تاسیسات هسته ای فرانسه از جمله در پایتخت رصد شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کازنوف با اشاره به اینکه پاریس با این تهدید مقابله خواهد کرد، گفت این برآوردها درباره پرواز پهپادهای ناشناس از پنجم اکتبر گذشته تاکنون را شامل می شود.

وزیر کشور فرانسه که روز سه شنبه در پارلمان این کشور سخن می گفت، تصریح کرد که اقدامات و تدابیر پیشگیرانه ای برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در دستور کار قرار گرفته است. پنج سال زندان و 75 هزار یورو جریمه برای عاملان اینگونه پروازها از جمله این اقدامات است.

طی هفته های گذشته، پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ناشناس در آسمان فرانسه به نگرانی امنیتی برای مسئولان این کشور تبدیل شده است.

یک هفته پیش دست کم سه پهپاد غیرنظامی مشکوک بر فراز آسمان شهر پاریس به پرواز درآمدند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، شاهدان و پلیس از این پهپاد ها فیلم گرفته اند. برخی از این فیلم ها به پلیس که در حال تحقیق در مورد عاملان پرواز این پهپادها بوده، تحویل داده شده است.

سه شنبه شب گذشته نیز پنج پهپاد در آسمان پاریس دیده شدند. این پهپادها درآسمان پاریس بر فراز یک موزه جنگ، برج ایفل و کاخ ریاست جمهوری این کشور مشاهده شدند.

برخی پرواز این گونه پهپادهای مشکوک بر فراز آسمان پاریس را نشان از ضعف سیستم امنیتی فرانسه می دانند. برخی دیگر نیز آن را آزمایشی برای سیستم امنیتی فرانسه پس از آن عنوان کرده اند که دولت تدابیر امنیتی شدیدی را پس از حوادث مرتبط با حمله به نشریه موهن شارلی ابدو اتخاذ کرد.


  اخبار بین الملل  - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------