آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

القاعده، عربستان، قطر، آمریکا و اسرائیل در پس جنایت و کشتار در یمن هستند/ کودکان را به چه گناهی کشتند؟



اخبار,اخباربین الملل,رهبر جنبش انصارالله

تروریست ها بسیاری از این نیروها را ذبح کردند و برخی دیگر را با خودرو زیر گرفتند. جنایت بزرگ دیگر این بود که خانه خدا و نمازگزاران در مساجد هدف قرار گرفتند. تروریست ها همه محرمات و مقدسات را نقض و به آن ها توهین کردند.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت تحولات یمن گفت من به خانواده هایی که فرزندان یا نزدیکان شان در جنایات اخیر در روزهای گذشته شهید شدند تسلیت می گویم.

به گزارش انتخاب ، الحوثی افزود : من به ملت بزرگ یمن نیز تسلیت می گویم. من به کسانی که در این حوادث خونبار نیز زخمی شدند درود و سلام می فرستم و شفای فوری آنان را از خداوند خواستارم.

ما همچنین از اقدام بشردوستانه کشور برادر و همسایه عمان که زخمیان حوادث اخیر یمن را برای درمان پذیرفت قدردانی می کنیم.

این اقدام کشور عمان اقدامی اخلاقی و انسانی و ارزشمند بود.

شدت و حدت جنایت زشتی که روز جمعه رخ داد و دیگر حوادثی که در عدن و لحج رخ داد بی سابقه بود.

این جنایات زشت به حدی نفرت انگیز و بی رحمانه بود که برخی از گروه ها و اطرافی که به نحوی با عاملان آن در ارتباط هستند آن را محکوم کردند.

این جنایت ها به عنوان لکه ننگ ابدی بر پیشانی عاملان آن باقی خواهد ماند و تبعات سیاسی و اخلاقی در پی دارد.

سلسله جنایت ها و خشونت هایی که اخیرا به طور پیاپی رخ داد ملت بزرگ یمن را هدف قرار داد.


در این اقدامات تروریستی نخبگان ملی یمن از جمله علما ، محققان و ااندیشمندانی مانند شهید الخیوانی و علامه محطوری و الکبسی و شمار زیادی دیگری از علمای یمن هدف قرار گرفتند و شهید شدند.

همچنین جنایاتی در لحج و عدن رخ داد و در آن شماری از نیروهای امنیتی و ارتش به طرز وحشیانه ای کشته شدند.

تروریست ها بسیاری از این نیروها را ذبح کردند و برخی دیگر را با خودرو زیر گرفتند. جنایت بزرگ دیگر این بود که خانه خدا و نمازگزاران در مساجد هدف قرار گرفتند. تروریست ها همه محرمات و مقدسات را نقض و به آن ها توهین کردند.

در این جنایت های طیف های مختلف جامعه هدف قرار گرفتند. کودکان بی گناه و معصوم نیز از این حملات در امان نبودند. این جنایات در زمانی رخ داد که عده ای نمازگزار در حال عبادت خدا بودند.
در مسجد بودند. کودکانی که شهید شدند گناهشان چی بود.؟ به چه گناهی کشته شدند. ؟

بر چه اصل و اساسی هدف قرار گرفتند.؟ جوانان و افراد سالخورده در حال نماز و عبادت و در سجده و رکوع بودند.

در واقع در حریم امن الهی بودند که هدف قرار گرفتند و کشته شدند. جوانان و علما و نیروهای امنیتی حاضر در مسجد همه هدف قرار گرفتند. تروریست ها حتی به کودک و سالخورده یمنی رحم نمی کنند.

مردم یمن باید بدانند که دیگر شاخص هایی مانند کودک بودن یا پیر بودن و یا در حال عبادت بودن آنان را از تیررس تروریست ها نجات نمی دهد.

شهروند یمنی در داخل و خارج از کشور خود هدف قرار می گیرد. در مسجد ، محل کار و نظامی یمن در مقر خود هدف قرار می گیرد.

عبدالملک حوثی یمن در ادامه سخنانش از هدف قرار گرفتن شهروند یمنی در خانه، مسجد یا در خیابان و نیروی امنیتی و سرباز یمنی در پادگان و مقر نظامی سخن گفت.

رهبر جنبش انصارالله افزود: این اقدامات خشونت آمیز برضد مردم یمن و از سوی دیگر هدف قرار دادن آنان از بعد سیاسی، رسانه ای و اقتصادی با چه هدفی صورت می گیرد؟ آیا ملت بزرگ یمن ملتی مجرم است؟ ملتی دشمن است؟ ملتی است که دیگران را هدف قرار می دهد؟ دیگران را آزار می دهد و اذیت می کند؟ امنیت و ثبات دیگران را در کشور های شان هدف قرار می دهد؟ ملتی است که شر و بدی را ترویج و گسترش می دهد؟ یا این که ملتی بزرگ است و ملتی است که پیامبر بزرگ اسلام ( ص ) درباره حکت و ایمان آن شهادت می دهد.

پیامبر ( ص ) درباره دل مهربانی و خوش قلبی این ملت سخن گفته است. واقعیت این است که ملت یمن از بزرگترین و شریف ترین ملت هاست. ملتی که به حسن همجواری در قبال همسایگان پایبند است. در حالی که همسایگان حسن همجواری را رعایت نمی کنند. ملت یمن ملتی مسالمت آمیز است ملتی شکست ناپذیر و عملگراست. ملتی مخلص است و از امتیازات زیادی بهره مند است. با این وجود چنین ملت بزرگی هدف قرار می گیرد. به امنیت، ثبات و حیات آن تعرض می شود. در چنین شرایطی شهروند یمنی خود را در خانه، وطن، مسجد، روستا و شهرش مورد هدف و تعرض قرار می گیرد.

شهروند یمنی می بیند که در خارج از کشورش نیز مورد هدف قرار می گیرد. این در حالی است که برای کسب رزق و روزی حلال تلاش می کند و زحمت می کشد. شهروند یمنی در غرب نیز هدف قرار می گیرد. ملت یمن خود را در حالتی از غریبی و امتحان می بیند. این که چگونه هدف ظلم و ستم قرار می گیرد. تروریست ها و حامیان آنان اجازه نمی دهند ملت یمن در کشور خود در آرامش و کرامت زندگی کند. ملت یمن در کشور همسایه خود یعنی عربستان زندانی می شود و اخراج می شود و حقوق آن داده نمی شود. چرا ملت یمن این گونه هدف قرار می گیرد و چه کسی در پس آن قرار دارد؟

یک گروه شر و مستکبر و در راس آن آمریکا و اسرائیل در پس حوادث و خشونت های یمن قرار دارد. اسرائیل از این تحولات بهره برداری می کند. یک گروه شر بزرگ و جهانی است. در سرتاسر جهان فعالیت می کند. همه ملت های جهان از آن رنج می برند. کسی که در راس قرار دارد، همه را برای حرکت به سوی هدف مشخص بسیج می کند. هدف را ترسیم می کند و این چیزی است که در دستگاه های اطلاعاتی کشورهای مستکبر و ظالم و فرعونی صورت می گیرد. برخی از کشورها نیز مسئولیت تامین مالی این گروه را بر عهده دارند.

 منظور من قطر و عربستان سعودی است. هر توطئه ظالمانه و خرابکاری که در حق ملت های منطقه و حتی خارج از آن صورت می گیرد عربستان و قطر منابع مالی آن را تامین می کنند. این در حالی است که مردم این کشورها ( حامیان مالی توطئه گران ) و حتی ملت های منطقه می توانند از این اموال و کمک های مالی استفاده کنند. این اموال به جای هزینه شدن برای توطئه علیه ملت ها می تواند به منبع خیری برای صاحبان آن تبدیل شود. برخی نیز در چارچوب همین گروه شر از بعد سیاسی و رسانه ای برضد ملت های منطقه توطئه می کنند.

این منظومه و گروه شر که داعش و القاعده نیز ابزار دست آنها است در پس حملات خونبار تازه یمن قرار دارد و ملت بزرگ یمن را هدف قرار می دهد. توطئه گران از طریق بنگاه های خبری و مراکز اطلاع رسانی بزرگی که در اختیار دارند، سعی می کنند حقایق را وارونه جلوه دهند. تلاش می کنند تصویر بدی از کسانی که در این جنایات هدف قرار گرفتند ارائه کنند. تلاش می کنند جرم و جنایت ها را سرپوش گذارند. در عرصه سیاسی نیز تلاش زیادی می کنند تا حقایق را به گونه ای دیگر جلوه دهند. ولی زشتی این جنایات به حدی بود که عوامل آن را رسوا کرد.

حقیقت، طرح های ویرانگر آنان را فاش کرد. این حقیقت را فاش کرد که عوامل این جنایات و حامیان آن ها، چیزی به نام اصول و ارزش های اخلاقی ودینی وانسانی را به رسمیت نمی شناسند. آنان همه خط قرمزها و حدود را نادیده گرفته اند. همه قوانین، مقدسات و محرمات را نقض می کنند. محرماتی نیست که توطئه گران آنان را نقض نکرده باشند.

هیچ باکی از کشتن زنان و کودکان ندارند. هدف از همه این جنایات زشت و هولناک به تسلیم واداشتن مردم است. توطئه گران در این توهم به سر می برند که چنین جنایات زشتی می تواند ملت یمن را سست کند. آن را بترساند، مقهور کند و به تسلیم شدن وادارد. این چیزی است که به آن اعتقاد دارند ولی در واقع در توهم هستند. جنایتی که روز جمعه رخ داد و دیگر جنایت هایی که در عدن و لحج رخ داد و مشخصا با دیگر جنایات ارتباط دارد. حادثه جدای از واقعیت عمومی در کشور نیست. این جنایات بخشی از طرح های شوم و توطئه ها برضد ملت یمن است.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه سخنان خود گفت، توطئه کنندگان از قبل مقدمات این جنایاتی را که به تازگی در یمن رخ داد فراهم کرده بودند.

عبدالملک حوثی افزود: جنایات تازه توطئه ای طراحی شده از قبل بر ضد ملت بزرگ یمن بود. تعلل و تعویق نهایی شدن گفتگوهای ملی در کشور مسلما با هدف تعطیل شدن روند سیاسی در کشور صورت گرفت. به تاخیر افتادن مذاکرات با هدف فراهم کردن زمان کافی برای اجرای خوب این توطئه ها صورت گرفت. گفتگوی ملی یمن در همان هفته نخست می توانست به نتیجه برسد و توافق سیاسی محقق شود. زیرا همه تقریبا با پیشنهادهای ارائه شده موافقت کرده بودند.

موضوع پیچیده نیست. همه گروه های یمنی بر سر اصولی که در نشست گفتگوی ملی مطرح شد، توافق داشتند.

شراکت و تشکیل دولت وحدت ملی و شورای ملی جمله موارد مورد توافق بود. ولی توطئه گران و مخالفان نمی خواستند و نمی خواهند این بحران حل و فصل شود. نمی خواهند توافقی حاصل شود. می خواهند اوضاع سیاسی در کشور همچنان بحرانی باشد. می خواهند خلأ کنونی همچنان در کشور وجود داشته باشد. می خواهند وضع موجود ادامه یابد تا از آن بهره برداری و اهداف شوم مد نظر خود را محقق کنند.

این کشور هدف قرار گرفته است تا اهداف خطرناک اقتصادی ، نظامی و سیاسی توطئه کنندگان محقق شود. اقدامی که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی بعد از رفتن به عدن کرد و فعالیت جدید وی بعد از آن که استعفا کرده بود و بعد از آن که دوره ریاست وی پایان یافته بود، باعث بحرانی تر شدن و پیچیده تر شدن اوضاع و دخالت خارجی در یمن شد.

از منصور هادی بار دیگر به عنوان یک عروسک خیمه شب بازی بهره برداری شد. عروسکی که حرکت داده می شود و گروه شر و توطئه کنندگان بار دیگر از وی برای اجرای اهداف خود در یمن استفاده می کنند. از سوی دیگر توطئه کنندگان به انتشار و استقرار گسترده عناصر داعش و القاعده در استان های و مناطق مختلف یمن مبادرت ورزیدند. برای فتنه گری و شعله ور کردن تنش طایفه ای تلاش کردند. در استان های جنوبی و مرکزی یمن مانند مارب ، شبوه ، البیضا و تعز مشکلات زیادی ایجاد کردند. کار دیگری که برای متشنج کردن اوضاع صورت گرفت کمک های مالی هنگفت و کلانی بود که در اختیار عناصر تروریستی و جنایتکار قرار گرفت.

هر مجرمی که برای ارتکاب هر جنایت یا جرمی اعلام آمادگی می کرد کمک مالی می شد. همه این ها نشان دهنده مجموعه فعالیت های خصمانه برضد ملت یمن است. توطئه کنندگان و گروه شر در صدد هدف قرار دادن امنیت و ثبات، اقتصاد و بافت اجتماعی و وحدت یمن هستند. به این شیوه و این جنایات ادامه می دهند. جنایات تازه نیز در همین چارچوب صورت گرفت. نکته دیگر نیز مربوط به سوء فهم برخی است. ما به گروه های سیاسی یمنی که میز گفتگو را رها کردند و در مسیر دستیابی به راه کاری برای حل بحران کشور مانع تراشی کردندف می گوییم دیگر کافیست. ادامه شرایط کنونی بسیار خطرناک است.

برخی گروه های سیاسی باید بدانند که توسل به چنین شیوه هایی و مانع تراشی در مسیر گفتگوی ملی فایده ای برای آنان ندارد. هر چه توطئه ها برضد ملت یمن بیشتر شود و به جای تقویت وحدت، برای تشدید اختلافات تلاش شود، باز هم راه به جایی نخواهند برد. خطر بزرگ این است که اوضاع کنونی در سایه رواداری و تسامح زیاد برای اطمینان دادن به دیگران ادامه یابد. ما باید احساس مسئولیت کنیم و به تلاش ها برای حل بحران کنونی ادامه دهیم. امروز توطئه ها و دشمنی برخی برای مردم یمن مشخص شده است.

ملت یمن بین دو گزینه قرار گرفته است یا باید دست بسته باقی بماند حرکتی نکند و همچنان هدف ضربات پیاپی قرار بگیرد و توطئه ها همچنین پیرامون آن بچرخد. هدف قتل و نابودی و جنگ اقتصادی و رسانه ای قرار بگیرد. ذبح یا اعدام شوند. در مساجد و پادگان ها هدف قرار بگیرند. بدون این که به نتیجه ای برسند و بدون هیچ فایده ای. این در واقع تسلیم شدن و خواری است. زیرا به گروه شر با توجه به طبیعت حالی که دارد هیچ خیر و امیدی نیست. هر چه جواب شر و بدی آن ها را با خوبی بدهیم، باز جسورتر می شوند و بدی ها را افزایش می دهند. این خصلت فرومایگان است. گزینه دوم پیش روی ملت یمن این است که برای آزادی تلاش کنند.

به طور جدی برای مقابله با همه مخاطرات و چالش ها اقدام کنند. برای مقابله با حمله خصمانه فراگیر حرکت کنند. این گزینه درست و حکیمانه است. قانونی و مشروع است. خداوند در قرآن می گوید و لمن بعد انتصر بعد ظلمه فاولئک ما علیهم من سبیل... ( و آن کسی که بعد از پایمال شدن حقوقش و ستمدیدن ... داد خود را از ظالمان بگیرد هیچ سرزنش بر او نیست و کار شایسته ای انجام داده است ) ملت بزرگ یمن از لحاظ شرعی حق دارد قیام کند و با حملات جنایتکارانه گسترده و ظالمانه مقابله کند. این یک حق انسانی و فطری در خصوص دفاع از خود نیز است.

این که از موجودیت و امنیت و سرزمین و آبروی خود دفاع کند. این یک حق فطری و انسانی است. دفاع از خود همچنین موضعی حکیمانه ، درست و سود آور است. زیرا شر و بدی و شرارت ممکن نیست به شیوه هابیل دفع شود و نمی شود به توطئه گران بگوییم آن چه که در حق ما کردید و آن چه می خواهید انجام بدهید، اشکالی ندارد. گردن های خود را به سوی شما دراز می کنیم، آن ها را قطع کنید. ساکت و دست بسته باقی می مانیم تا ما را در مساجد و جاده ها و خیابان ها بکشید و پا روی اجساد ما گذارید. نه! چنین چیزی نیست و ما دست بسته باقی نمی مانیم. اصلا چنین کاری درست نیست. خداوند نیز به چنین چیزی ( سکوت در مقابل ظالمان ) راضی نیست.

 

این هرگز با حکمت نیز همسویی ندارد. آیا ندید کسانی که از دیارشان خارج شدند از بیم مرگ و خداوند به آنان گفت بمیرید... سپس آنان را زنده کرد تا عبرت گیرند. راه درست و حکیمانه که با فطرت انسان هماهنگ است، مبارزه با شر و طاغوتی و وحشی گری و استکبار و مجرمان و قاتلان است. باید جدی با آنان برخورد کرد و در مقابل شان ایستاد.

ما به عنوان ملت بزرگ یمن افتخار می کنیم به آن چیزی که رسول خدا درباره ما گفته است که مردم یمن بسیار با ایمان هستند. ایمان ما ایجاب می کند، آزاد باشیم و شکست ناپذیر باشیم و با تمام وجود در مقابل چالش ها و توطئه ها بایستیم و نترسیم و تسلیم نشویم.

 

منطق قران این است که اللذین اذا اصابهم البغی بهم ینتصرون ( و آنان که چون ستمی به آن ها رسد انتقام گیرند ). این منطق حکیمانه و منطق خداوند بزرگ است. تاریخ یمن تاریخ عزت و شرف و بزرگی است. تاریخ مبارزه و جهاد است. ما تسلیم و سازش نمی شناسیم. ما به ذل و خواری راضی نمی شویم. ما از تاریخ خود که سابقه مبارزه با استعمار را در کارنامه اش دارد، جدا نمی شویم.

اخبار بین الملل  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------